איזה דפי צביעה ילדים מעדיפים?

תעסוקה לילדים היא לא פעם אתגר של הורים, של מורים ושל מדריכים. כי כשאין לילד מה לעשות הוא עשוי לעשות דברים לא רצויים, להעסיק יותר מידי את המבוגרים או פשוט להתפשר על התעסוקה המאתגרת שנקראת בשם מריבה… התעסוקה חייבת להיות נעימה ומהנה, כדי שנשיג שיתוף פעולה של הילדים, ומצד שני היא צריכה לשרת את המטרות שלנו – קידום, התפתחות, שיפור מיומנויות וכדומה. דפי צביעה הם פתרון נהדר שעונה על הדרישות המאתגרות הללו, נשאר לנו רק לברר אילו דפי צביעה הילדים יעדיפו, ומה יגרום להם לצבוע ולהשקיע את המיטב בשעת הציור הזו. כל זאת כדי ששעת הציור תהנה ותשמח אותם.

 

דפי צביעה נעימים לצביעה

לפני הכול חשוב להבין שלא כל דף נעים לצבוע. תנסו להיזכר בחוויית הצביעה שלכם כילדים, לחילופין קחו בידכם כעת חבילת צבעים או טושים ודף צביעה ונסו. מהר מאוד תגלו שיש דפים שלא נעים לצבוע עליהם, שיש מכשירי כתיבה לא נוחים ויש טושים שהמראה שמתקבל על הדף אינו מרשים. מלבד לאלו יש דפי צביעה שקשה לצבוע אותם יפה, זאת בגל סוג הציור שמופיע על הדף. אם באיור יש מידי הרבה פריטים קטנים, אם יש אזורים גדולים מידי לצביעה וכדומה – הצביעה מאתגרת וגם אם הילד יתאמץ התוצאה אינה מרנינה…

 

מצאו דפי צביעה מוצלחים

כדי לגרום לילד שלכם לצבוע וליהנות מהפעילות עליכם למצוא לו דפי צביעה חמודים. כיצד מגדירים מהם דפי צביעה חמודים? האופציה הראשונה היא פשוט לשאול את הילד שלכם אילו דפי צביעה הוא אוהב לצבוע. האופציה השנייה היא לשקול בעצמכם את השיקולים הבאים:

 

  • תחום עניין

כאשר דפי הצביעה תואמים לתחומי העניין של הילד שלכם, הוא יתחבר וייהנה להשקיע. זה יכול להיות דמות או נושא שהילד מחובר אליהם. בציור כזה יש לילד אינטרס להשקיע וההנאה שלו תהיה כפולה.

 

  • התאמה לגיל

הציור צריך להתאים לגיל הילד הצובע וליכולות הצביעה שלו. ההתאמה קשורה לרמת המוטוריקה העדינה של הילד. ככל שהילד גדול או מפותח יותר הוא יכול לדייק יותר בצביעה, לשחק עם הגוונים ולהקפיד על צביעה של שטחים קטנים יותר בצביעה מדויקת.

 

  • יופי ומראה

שימו לב לבחור לילד שלכם דפי צביעה יפים, מרשימים. ילדים יודעים לזהות לפי המראה של הדף האם הם אוהבים לצבוע ציור כזה, והאם הדף לאחר צביעה יהיה מרשים ויפה באמת.

 

לסיכום נושא דפי צביעה שילדים מעדיפים

כדאי תמיד לראות את העדפותיו של הילד ואת הבחירות שלו, ולפי זה להתאים לו את דפי הצביעה המתאימים לו ולטעמו. כי ככלות הכול מדובר על פעילות פנאי ותחביב, וכפעילות כזו עלינו לדאוג שהיא אכן תספק לילד הנאה, שעה של חוויה ואת כל היתרונות שמלווים פעילות כזו.

דף צביעה

 

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

בריכת שחייה
הכירו את אחוזת יסמין

מחפשים לנפוש ולהיטען בכוחות מחודשים? אתם חייבים להכיר את אחוזת יסמין, מלון בוטיק בגליל העליון. המלון פועל כבר משנת 2010 והוא צופה אל הכנרת ואל

למאמר »
ציוד משפטי
מתי נרצה לעשות ייפוי כוח?

חתימה על ייפוי כוח היא פעולה משפטית שכיחה שנועדה להעניק הרשאה לאדם אחר לפעול בשמנו בנושאים מסוימים. ישנם תחומים בהם בשל משמעותם הכלכלית והמשפטית הרבה,

למאמר »