6 דרכים לנסיעה עם הנוף היפה ביותר בארץ

הארץ שלנו שופעת ביופי טבעי וייחודי שאי אפשר למצוא כמוהו בעולם. מה שעוד מיוחד בארץ שלנו, שנופיה מתחלפים בין אזור לאזור.

את כל סוגי הנוף הארץ הקטנה והיפה שלנו אוגדת בתוכה.

השלג הלבן בחרמון, הנחלים, החופים, המדבר, הערים והיערות מאפשרים לנו בשטח קטן להנות מיופי אין סופי.

ולנו נותר רק לקחת רכב, לנסוע ולחרוש את הארץ.

 

חבל על הברכיים

היופי של הארץ לרוב נקנה בזיעה ובהליכה מרובה ומאומצת. אך הרבה פעמים אפשר להנות מאותו יופי בדיוק בנסיעה ברכב עם מזגן ושירים אהובים. בנחת ובשלווה להנות מנופיה של הארץ. כל מה שצריך זה לבחור רכב שייתן לנו נסיעה שקטה ונוחה כמו קיה נירו, ולצאת למסלולים שנציע פה.

 

כביש הצפון הישן

הכביש שצמוד לגבול שלנו עם לבנון, בין בצת למושב מרגליות, גונז בתוכו מלא צבע ירוק ומרחב שהנסיעה בו גורמת ללב להתעורר בין כל האווירה הכפרית, אתרי ארכיאולוגיה, מושבים חקלאים וטבע שמזכיר נסיעות שרואים רק בסרטים.

 

חוף אכזיב

אמנם דרך קצרה (רק 3 ק"מ) אבל מדהימה ביופייה. לאורך קו החוף של אכזיב, צמוד למים הכחולים העמוקים ולגלים המתנפצים ממש קרוב לרכב, אפשר להנות מדרך כחולה ומרגיעה ולהסתכל באופק של הים. כמובן שרצוי לעצור ולרדת לטבילה קצרה במים ולהנות מהאווירה של המצוק של ראש הנקרה.

 

הרי נפתלי

הדרך שמחברת בין כפר גלעדי ליפתח, עולה ומתפתלת בין פריחה מדהימה בחודשי האביב, ליד מצוק רמים המתנשא לגובה של 700 מטר. בדרך יש הרבה מצפים שאפשר לעצור בהם לפק"ל קפה טוב, להסתכל על החרמון המושלג (בעונה), הרי הגולן ועמק החולה שפתאום נראה קטן למרגלותינו.

 

יער שוויץ

השם והנוף הנשקף מהדרך הזו עלולים להטעות אותנו, אך אנחנו עדיין נמצאים בישראל. הכביש שנמצא בתוך יער שוויץ, יער אורנים בטבריה, מאפשר לנו תצפית נקייה ויפה על הכנרת התכולה ונותן הרגשה של חו"ל בתוך הרכב.

 

יער יתיר

אמנם באזור יחסית יבש, אך היער הגדול בארץ נותן לנו מגוון אפשרויות לדרכים לנסוע בהן ולהנות ממגוון העצים שביער. בדרך נעבור בין אתרי ארכיאולוגיה רבים, כדוגמת בתי כנסת עתיקים וגם במצפורים שיתנו לנו להשקיף במחזה יפה של יערות אורנים, ברושים, אלונים ואקליפטוסים.

 

בין מצפה רמון למכתש

בנסיעה דרומה על כביש 40, עוברים דרך תצפית יפה מאוד על המכתש כולו. הצבע הצהוב והרחב של המדבר היבש, משמח את העיניים. מפתיע פתאום לראות חולות צבעוניים בדרך שמעטרים ומגוונים את האווירה של צהוב המדבר.

 

לסיום

בארץ שלנו יש מבחר עשיר של דרכים, שלנו נותר רק לבחור את העונה, לקחת את הילדים או החברים ברכב, להכין פלייליסט ולצאת לדרך. האזור פחות משנה, כי לכל מקום אליו נגיע – תהייה לו דרך יפה ומרעננת להציע לנו. אל תשכחו את פק"ל הקפה!

כביש

 

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

בריכת שחייה
הכירו את אחוזת יסמין

מחפשים לנפוש ולהיטען בכוחות מחודשים? אתם חייבים להכיר את אחוזת יסמין, מלון בוטיק בגליל העליון. המלון פועל כבר משנת 2010 והוא צופה אל הכנרת ואל

למאמר »
ציוד משפטי
מתי נרצה לעשות ייפוי כוח?

חתימה על ייפוי כוח היא פעולה משפטית שכיחה שנועדה להעניק הרשאה לאדם אחר לפעול בשמנו בנושאים מסוימים. ישנם תחומים בהם בשל משמעותם הכלכלית והמשפטית הרבה,

למאמר »