האם לאחר גירושין כל הורה יכול לקחת את הילד לחו"ל

על פי חוק, לאחר הגירושין לכל הורה אמורה להיות משמורת מסודרת על הילדים. המשמורת תהיה חלקית, מלאה או שווה, העניינים יקבעו על בסיס הנתונים שבתיק. הפעם החלטנו להנגיש תשובה לשאלה האם לאחר גירושין ההורה יכול להוציא את ילדיו לחו"ל ללא הסכמת ההורה השני? והתשובה היא לא.

 

מי האפוטרופוס?

על פי חוק, הורה גרוש הוא האחראי על ילדיו, וכמובן שגם ההורה השני שקיבל משמורת. הוא אמנם יכול לקבוע איפה לגור, אבל הוא לא יכול להוציא אותם לחו"ל מבלי לקבל את הסכמת ההורה השני. וזה מחשש לחטיפת הילדים, כמו שהיה בעבר מספר אירועים.

מי האפוטרופוס

את הסכמת מי צריך בכדי לצאת עם הילד לחו"ל?

כדי לצאת עם הילד לחו"ל, תצטרכו את הסכמת ההורה השני. שני ההורים יצטרכו לחתום על טפסים רלוונטים המאשרים את ידיעתם והסכמתם בעניין. כל עוד והילדים קטינים, זו תהיה הפרוצדורה. בגיל גדול, כשהילד כבר לא נחשב קטין אין להורה אפשרות למנוע יציאה כזו והוא גם לא אמור להיות מעורב בהחלטות אלו.

 

מה עושים כשאין הסכמה מההורה השני?

הורה המעוניין לצאת עם ילדו לחו"ל וההורה השני לא מאשר את היציאה, יכול לפנות לבית המשפט שיבדוק את העניין. בית המשפט יכול לאשר יציאה עם הורה אחד בניגוד לרצון ההורה השני, או אפילו לחייב את ההורה השני לחתום על אישור היציאה.

מה עושים כשאין הסכמה מההורה השני

מה עושים כדי למנוע יציאה עם ההורה השני?

גרוש/ה המעוניין למנוע את יציאת הילד עם ההורה השני, יכול לפנות לבית המשפט להוצאת צו איסור יציאה. במקרה כזה יהיה על ההורה להוכיח כי קיים חשש לאיבוד זכויות ההורה עם היציאה מהארץ. זה יכול להיות חשש שהם לא יחזרו לארץ וכדומה.  במקרים מסויימים, כאשר בית המשפט מתרשם מהטענות, הוא יאשר את העניין, אך אם הוא מתרשם כי יש כאן רק עניין של נקמה בבן הזוג הגרוש, הוא עלול לחייב את התובע בתשלום הוצאות המשפט.

 

התייעצות עם עו"ד לענייני משפחה בכל שלב

ההמלצה היא להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה אם אתם מקבלים בקשה ליציאה מחו"ל ואתם לא מעוניינים לאשר אותה או שאתם מתמודדים עם סירוב ההורה השני לאישור היציאה המתוכננת לחו"ל. בכל שלב תוכלו להיכנס לאתר rslawfirm.co.il ולקבל מידע משפטי מדויק עבורכם. אבל אל תהססו גם לפנות אתל צוות עורכי הדין במשרד שיכוון אתכם בהליך המתאים לסיטואציה שלכם.

 

לסיכום

לא ניתן להוציא ילד קטין מהארץ לחו"ל ללא הסכמת שני הוריו. כל עוד  ואחד ההורים מסרב, לא יהיה ניתן לצאת עם הילד לחו"ל,. במקרה כזה ניתן לפנות לבית משפט שיבדוק את העניין. במקרים כאלו ההורה השני יכול להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לזה שמעוניין לצאת מהארץ.

האם לאחר גירושין כל הורה יכול לקחת את הילד לחול

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

כך תארגנו חתונה בקלות!
כך תארגנו חתונה בקלות!

החלטתם להתחתן? מזל טוב ואיזה כיף! ההתרגשות בשיאה! אחרי שלקחתם רגע להתרגל לעובדה שאתם מאורסים ולצד ההתרגשות הנהדרת מגיע שלב התיכנונים, הארגונים וההפקה. חתונה היא

למאמר »