הלוואה בערבות מדינה – איך להשיג

מדינת ישראל כמו מדינות אחרות בעולם, שמה לעצמה למטרה לחזק את השוק העסקי בישראל. חיזוק השוק העסקי, בין אם בעזרה לעסקים קטנים ובינוניים לגדול או לעסקים גדולים להתרחב, תורם להגדלת הפריון הלאומי, ובהמשך מעלה את רמת החיים במדינה. לצורך כך נוצרו מספר כלים לעזרה לעסקים על ידי המדינה. הלוואה בערבות המדינה היא אחד מהם ועל כך נפרט בכתבה.  

 

הלוואות בערבות המדינה

הלוואות בערבות המדינה הן הלוואות אשר ניתנות על ידי בנקים שונים. הלוואות אלה נקבעו על ידי המדינה עבור עסקים קטנים, עסקים בינוניים או עסקים גדולים. תפקידה של המדינה בהלוואות אלה הוא לערוב ללוקח ההלוואה. כלומר, לדאוג לכך שהכסף יוחזר לבנק המלווה במקרה של חדלות פירעון (חוסר יכולת לשלם את החוב).

הלוואות אלה ניתנות במטרה לגרום לכך שמי שלא היה מקבל את ההלוואה מהבנק במצב הרגיל, יוכל לקבל אותה ובעזרתה יצליח להקים עסק חדש או להרחיב עסק קיים.

 

היתרונות של שוק עסקי חזק ועם תחרות

הלוואות בערבות המדינה ניתנות בכדי למשוך אנשי עסקים להקים עסקים או להרחיב אותם. להגדלת כמות העסקים והרחבת העסקים הקיימים מספר יתרונות. הכנסת מתחרים רבים לשוק העסקי גורמת להורדת מחירים ועלייה בשירותים המוצעים. בנוסף לכך, גידול בכמות העסקים גורם לעלייה ברמת התעסוקה ועלייה בתנאי השכר של העובדים במדינה. כמו כן, הקמת עסקים חדשים והגדלת הקיימים מכניסה עוד כסף לכיסי האזרחים ולאוצר המדינה.

 

איזה תוכניות הלוואות בערבות המדינה קיימות?

קיימים מספר מסלולים להלוואות בערבות המדינה – עסקים בהקמה, עסקים עם מחזור גבוה ונמוך מ-6 מיליון שקל בשנה, עסקים חקלאיים ועסקי יצוא.  לכל אחד ממסלולים אלה יש תנאים שונים ובכל אחד מהם גובה ההלוואה המקסימלי שונה.  לעסקים קיימים יש צורך בגובה מחזור מסוים או בהכנסה מיצוא או חקלאות במקרים הרלוונטיים.

 

איך לקבל הלוואה בערבות המדינה?

חשוב לדעת כי מי שרוצה לקחת הלוואה בערבות המדינה, צריך לעמוד בתנאים של המסלול הרלוונטי לו. תנאי המסלולים מפורסמים באתר של משרד הכלכלה בצורה מפורטת ונהירה. במידה ועמדת בתנאים להלוואות אלו, יש להגיש בקשה באתר הקרן להלוואות בערבות המדינה באמצעות טופס שמפורסם באתר. אין צורך בקבלת ייצוג על ידי עורך דין בכדי לקבל את ההלוואות הללו.

 

איך להשיג הלוואה בערבות המדינה – סיכום

הלוואות בערבות המדינה הן בעצם הלוואות בהן המדינה מתחייבת להחזיר את החוב במידה ולוקח החוב לא יוכל לעשות זאת. הלוואות אלה ניתנות בכדי לחזק את השוק העסקי על ידי הקמת עסקים חדשים והגדלת העסקים הקיימים. ישנם מספר מסלולים לקבלת הלוואה בערבות המדינה שמיועדים לעסקים מסוגים שונים והתנאים וגובה ההלוואה המקסימלי בהם משתנה מאחד לשני. בכדי לקבל את הלוואה יש להגיש בקשה לקרן הממונה על הנושא.

הלוואות בערבות המדינה

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

כך תארגנו חתונה בקלות!
כך תארגנו חתונה בקלות!

החלטתם להתחתן? מזל טוב ואיזה כיף! ההתרגשות בשיאה! אחרי שלקחתם רגע להתרגל לעובדה שאתם מאורסים ולצד ההתרגשות הנהדרת מגיע שלב התיכנונים, הארגונים וההפקה. חתונה היא

למאמר »