חשיבותו של עורך דין בהשגת אזרחות אוסטרית: דרישות ותהליך משפטי

ישראלים רבים חולמים על הוצאת דרכון אירופאי, בעל ההטבות וההזדמנויות הרבות שהוא נושא בחובו. בעקבות התיקונים השונים לחוק האזרחות באוסטריה, החלום על הוצאת דרכון אירופאי – אוסטרי הופך להיות ממש בהישג יד. אז מהן הדרישות והתהליך המשפטי הכרוכים בתהליך? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

אזרחות אוסטרית – מה היתרונות?

הוצאת דרכון אירופאי הוא מושא חלומם של ישראלים רבים ולמען האמת, לא קשה להבין למה. הוצאת דרכון אירופי – אוסטרי, טומנת בחובה לא מעט יתרונות, המאפשרים יחדיו לפתוח דלתות והזדמנויות רבות, למחזיקי הדרכון וכן לילדיהם.

כך, הוצאת דרכון אוסטרי מאפשרת למחזיקים בו מגוון הזדמנויות והטבות שונות, במישור הסוציאלי, בריאותי וכלכלי. בין היתרונות הבולטים מהם נהנים המחזיקים בדרכון אוסטרי נמנים: מגורים בכל אחת מרחבי מדינות אירופה, אפשרויות עבודה באירופה ללא צורך בוויזה, כניסה למדינות שונות ללא צורך בוויזה, לימודים אקדמאיים מסובסדים ועוד.

דרכון אוסטרי

הוצאת דרכון אוסטרי – מי זכאי?

חוק האזרחות האוסטרי עבר מספר תקנות ושינויים במהלך השנים (האחרון שבהם במהלך שנת 2022), באופן שהרחיב בצורה ניכרת את מעגל הזכאים להוצאת דרכון אוסטרי. בין הקריטריונים העיקריים המזכים אתכם או את צאצאיכם בהוצאת דרכון אוסטרי נמצאים:

  1. עזיבת אוסטריה (או אחת ממדינות אוסטרו – הונגריה) לפני 15.05.1955.
  2. אזרחים אוסטריים שנאלצו לעזוב את אוסטריה בין התאריכים 09.05.1945 – 30.01.1933 בשל חשש מרדיפות.
  3. אזרחי אוסטריה (או אחת ממדינות אוסטרו – הונגריה) שנפטרו לפני 09.05.1945 עקב רדיפת השלטון הנאצי.

 

מה נדרש כדי להוציא אזרחות אוסטרי?

תהליך הוצאת דרכון אוסטרי הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, הדורש את המצאת המסמכים העיקריים הבאים: מסמכים אישיים (תעודת לידה, תעודת יושר ותמצית רישום), במידה ובקשת הוצאת הדרכון נובעת מקשר לקרוב משפחה, יש להוכיח זאת באמצעות מסמכים רלוונטיים (תעודת לידה, תעודת נישואין וכדומה).

דרכון אוסטרי

התהליך המשפטי של הוצאת אזרחות אוסטרית

לאחר המצאת כלל המסמכים הנדרשים, יש לדאוג לתרגום מסודר ומדויק של המסמכים והגשת הצהרה בדבר זכאותכם בטופס ייעודי. המסמכים והטפסים שהגשתם ייבחנו על ידי משרד החוץ האוסטרי ולאחר קבלת אזרחות, תוכלו להגיש בקשה להוצאת דרכון בהתאם. ככלל, תהליך הוצאת האזרחות והדרכון האוסטרי יכול להימשך כשנתיים.

 

חשיבותו של עורך דין בהשגת אזרחות אוסטרית

התיקונים השונים שבוצעו בחוק האזרחות האוסטרי, הביאו לעלייה ניכרת בכמות הפניות לאזרחות, כך שהרשויות נוטות לבחון את כל בקשה בצורה קפדנית ובלא מעט מקרים, להערים קשיים בירוקרטיים. באמצעות עורך דין מומחה בדיני הגירה, תוכלו למנוע מקרים מעין אילו, ולקבל שירותי ליווי וייעוץ מקיפים, החל משלב הגשת הבקשה ועד קבלת האזרחות והדרכון בפועל.

 

לסיכום

כפי שראינו, התיקונים השונים שנעשו בחוק האזרחות האוסטרי, הביאו לעלייה ניכרת בשיעור הישראלים הזכאים להוצאת דרכון, כאשר תנאי הזכאות נמדדים בעיקר על פי פרמטרים של מגורים באוסטריה בשנים מסוימות ו/או עזיבת אוסטריה בשל רדיפת הנאצים. ובכדי לעבור את תהליך הוצאת האזרחות בצורה מהירה ומסודרת, חשוב ומומלץ לפנות לעו"ד מומחה לדיני הגירה.

דרכון אוסטרי

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו