עובדים בחו"ל ומקבלים פטור ממס הכנסה – איך עושים זאת

על כל הכנסה מחו"ל חייבים לשלם מיסים. אם פעם היו צריכים לנסוע לחו"ל כדי להתפרנס, הרי שהיום ניתן לעבוד בחו"ל דרך המחשב על הספה שבבית ועדיין לענות להגדרה של "עבודה בחו"ל". בעבודה בחו"ל נוצרת הכנסה חייבת במס הרבה פעמים. אך לא כל מעסיק ידווח לרשויות בישראל על העובד שלו בהתאם לדרישת החוק הישראלי ולכן על כל עובד בחו"ל לדווח על עבודתו.

 

איך מדווחים על עבודה בחו"ל?

באופן עקרוני, המעסיק הוא זה שצריך לדווח ולפתוח תיק ניכויים ברשות המיסים לטובת העובד הישראלי שלו. במקרה וזה לא קורה, העובד צריך לפתוח עוסק פטור ולפתוח תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

אם העבודה שלכם בחו"ל היא לזמן ארוך ולא זמני, חישוב המס יתבצע באופן קצת שונה בהתאם לדרישות החוק העדכניות. אם אתם עובדים בחו"ל מעל 8 חודשים, המס שיופרש ינוכה מהמשכורת שלכם בניכוי כל תשלומי המס ששילמתם בחו"ל. העניינים מורכבים מכדי לפשטם כאן ולכן כדאי לפנות למנהל החשבונות שלכם שיסדר את העניינים על הצד הטוב ביותר.

 

מה עושים במקרה של זכאות לפטור ממס הכנסה?

אם אתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, בסוף השנה כשתערכו תיאום מס תקבלו את מלוא ההחזר על כספי המס ששילמתם למס הכנסה. כך תקבלו החזר על מס ההכנסה ששילמתם. שימו לב, אתם יכולים כבר מראש לא לשלם מס הכנסה תודות לפטור הקיים.

 

איך מקבלים פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא הטבת מס הניתנת לבעלי זכאות בלבד. לא כל אחד יכול לקבל פטור זה. קיימים פטורים רבים ממס הכנסה. כאן נתמקד בפטור ממס הכנסה לבעלי זכויות רפואיות.

פטור ממס הכנסה ניתן לבעלי נכות שניתנה לתקופה של לפחות 185 יום. בעלי אחוזי נכות של 90% לפחות החייבים בתשלום מס על הכנסה חייבת, עשויים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש להגיש את המסמכים הרלוונטיים לרשות המיסים. דרך ההגשה יכולה להתבצע באופן פרונטלי לפקיד השומה האזורי או בדרך מקוונת שכנראה גם תהיה עדיפה עליכם.

דרך האזור האישי באתר רשות המיסים תוכלו להגיש את הבקשה שלכם. לבקשה תצטרכו להוסיף טופס בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה ופרוטוקול סיכום של הוועדה הרפואית ביטוח לאומי שקבעה את אחוזי הנכות הקיימים.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה הוא הטבת מס שיכולה להגיע למאות אלפי שקלים. כדי לקבל אותה יש לעמוד בתנאי זכאות מסוימים כפי שסיכמנו בכתבה. את הבקשה לקבלת פטור ניתן להגיש באופן עצמאי אך מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מומחים בתחום לקבלת תוצאות יעילות במינימום מאמץ. חפשו חברה העוסקת במימוש זכויות רפואיות שתסייע לכם בהגשת הבקשה שלכם. בהצלחה.

צנצנת עם מטבעות

 

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

בריכת שחייה
הכירו את אחוזת יסמין

מחפשים לנפוש ולהיטען בכוחות מחודשים? אתם חייבים להכיר את אחוזת יסמין, מלון בוטיק בגליל העליון. המלון פועל כבר משנת 2010 והוא צופה אל הכנרת ואל

למאמר »
ציוד משפטי
מתי נרצה לעשות ייפוי כוח?

חתימה על ייפוי כוח היא פעולה משפטית שכיחה שנועדה להעניק הרשאה לאדם אחר לפעול בשמנו בנושאים מסוימים. ישנם תחומים בהם בשל משמעותם הכלכלית והמשפטית הרבה,

למאמר »