ראס א-שטן – הראס של סיני 

ראס בערבית זה ראש, כולם יודעים את זה. לא רק ראש במובן של איבר גוף אלא גם במובן של מרכז. לכן ראס א-שטן – או בשמו הנכון והלא משובש: ראש א שטאיין – הוא הדוגמה המצוינת לכך. מרכזם של שני חופים, כך על פי הפירוש, הוא אכן המרכז של שני חופים הנמצאים משני צידיו של צוק סלע איתן (ה"ראס") ובשניהם אפשר לקבל את חוויית סיני במלוא עוצמתה.

כיום כבר יש הרבה יותר משני חופים באזור ראש א-שטן. הרצועה מלאה בקמפים מעולים, חלקם ברמה גבוהה מאוד שמציעים גם אירוח בחדרים ממוזגים וארוחת בוקר שמוגשת עד אליהם אם רק תרצו בכך. מי שבכל זאת מעדיף את החוויה שלו אותנטית יותר, ימצא בקלות קמפים שבהם חושות כמו של פעם, קרובות לקו המים ורק רחש הגלים יעיר אותו בכל בוקר, ממש עם אור ראשון.

ולא חייבים לבחור, אפשר למצוא מקום של גם וגם. אדם קאמפ הוא מקום כזה, במרכזת הרצועה ועם צוות נפלא שלא מפסיק לחייך ולהעניק לאורחים את האירוח הטוב ביותר שהוא יכול לתת להם, וקצת יותר. אבל אדם קאמפ הוא רק דוגמה, ולמעשה כמעט כל קאמפ שתגיעו אליו באזור ראס א-שטן יוציא אתכם מרוצים ושמחים, עד הפעם הבאה.

מה עוד עושים בסביבה? שאלה נהדרת כי יש גם תשובות נהדרות. אפשר לקחת את עצמכם, ועוד כמה אורחים שנמצאים אתכם בקאמפ, לטיול בואדי וישוואשי או בשמורות הטבע של ראס אבו גלום והלגונה הכחולה שנמצאות כשעה וחצי נסיעה משם. אפשר גם לקחת משקפת ושנורקל ולהיכנס אל המים הצלולים כדי לגלות את העולמות הצבעוניים המרהיבים שמחכים לכם מתחת למים. ואפשר גם להשקיע ממש ולנסוע לטיול של יום אחד בדהב, שאמנם קצת רחוקה אבל בהחלט שווה את הנסיעה.

כשתחזרו, החושות ימתינו לכם בדיוק באותו המקום, וראס א-שטן שוב ייצבע בוורוד וכתום עזים לקראת השקיעה של השמש מאחורי ההרים. למעשה, אם יש דבר אחד בטוח בראס א-שטן זה שתמיד חוזרים אליו. בין אם הייתם כבר בסיני ובין אם לא, חופשה בראס א-שטן זה משהו שאתם צריכים לסמן לעצמכם עליו "וי" לפחות פעם בחיים.

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו