5 המדינות עם תכשיטי היהלומים היקרים ביותר

תכשיטי יהלומים הם פריטים מבוקשים בכל רחבי העולם, ונפוצים אצל אנשים ברוב שכבות האוכלוסייה, ללא קשר לאמונותיהם ולמעגלים החברתיים שאליהם הם משתייכים. חלקנו פוגשים את היהלומים על גבי טבעת האירוסין שלנו, וחלקנו מגדילים לעשות ורוכשים צמיד טניס או עגילי יהלום. כך או כך, נראה שהברק המנצנץ של החומר הקשה בעולם- קוסם לכולנו. איכות היהלומים מדורגת ע"פ רמת הניקיון שלהם, הנמדדת באמצעות גודל ומיקום הפגמים הטבעיים ביהלום, ואיכות הליטוש שלו. בדקנו עבורכם מהן 5 המדינות שבהן ניתן למצוא את תכשיטי היהלומים האיכותיים והיקרים ביותר.

 

כמה עובדות על יהלומים

יהלום הוא חומר פחמני שעובר תהליך של קריסטליזציה במשך מיליארדי שנים, תודות לתנאים ייחודיים השוררים בבטן אדמת כדור הארץ. תנאי החום והלחץ- מביאים ליצירת החומר הקשה בעולם, והוא נכרה בצורתו הגולמית. יהלום גולמי לא נראה כלל בצורה שאנו מכירים לאחר הליטוש, וייתכן מאוד שאפילו לא נזהה שמדובר באבן מיוחדת. תהליך הליטוש הוא מדויק וקפדני, ומטרתו להוציא מהיהלום את הניצולת הגבוהה ביותר בהתאם לנתונים שלו. איכות היהלום תימדד ע"פ ה"נקיון" שלו, שהוא ביטוי המעיד על הימצאות פגמים טבעיים ביהלום, מיקומם וגודלם. ככל שהיהלום הוא נקי וצלול יותר- ערכו ומחירו עולה בהתאם. צורפים נוהגים לשבץ יהלומים בתכשיטים שונים כגון טבעות אירוסין, שרשרת יהלומים, צמיד טניס, ועוד.

 

המדינות עם תכשיטי היהלומים היקרים ביותר

נראה שרבים מתכשיטי היהלומים נמצאים ב"תפוח הגדול", הלוא היא מדינת ניו יורק שבארצות הברית. ניו יורק מדורגת כמדינה שבה נמצאים רבים מן היהלומים האיכותיים ביותר בארה"ב ובעולם כולו, מדובר גם בתכשיטים המשובצים יהלומים, וגם ביהלומים בודדים ונדירים הנמצאים בידי אספנים, ומשתייכים ליהלומים הגדולים בעולם. מדינות נוספות המחזיקות בתואר שיאניות היהלומים של ארצות הברית הן וושינגטון (המדינה), ופלורידה. בריטניה היא מדינה נוספת שבה נמצאים חלק מהיהלומים היקרים ביותר הנמנים על תכשיטי הכתר של בית המלוכה, ביניהם יהלום ה"קולינן" שהוא היהלום הגולמי הגדול ביותר שנמצא אי פעם. הקולינן מורכב משני יהלומים מלוטשים, שאחד מהם משובץ בראש שרביט המלוכה הבריטית. שם המדינה הבאה שנזכיר, עשוי להפתיע אתכם. לאחרונה חשפה ממשלת בוטסואנה שביבשת אפריקה, יהלום כחול בדרגת צלילות שעשויה לדרג אותו כיהלום היקר בעולם. היהלום נתגלה באחד המכרות במדינת בוטסואנה, ומשקלו לפני הליטוש היה כ-40 קראט.

תכשיטי יהלומים הם פריטים מבוקשים בכל העולם, וניתן למצוא אותם בתור יהלומים מלוטשים בודדים, או משובצים בתכשיטים כגון טבעות, שרשראות, צמידים ועגילים. ישנן מספר מדינות המחזיקות בתואר הנכסף של שיאניות היהלומים העולמיות, ובגבולותיהן ניתן למצוא את היהלומים היקרים ביותר שלוטשו. ערך היהלום נקבע ע"פ דרגת הצלילות והניקיון שלו, המושפעת ישירות מגודל ומיקום הפגמים שבו. איכות הליטוש שעובר היהלום- היא קריטית על מנת להפיק את המרב מהיהלום הגולמי.

טבעת יהלום

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו