הטיסה בוטלה? מגיע לכם פיצוי כספי!

כשאתה מזמין טיסה אתה מצפה שהיא תמריא ותנחת כמתוכנן. אבל לפעמים, ביטולי טיסות קורים.  אם הטיסה שלך בוטלה, ייתכן שתהיה זכאי לפיצוי כספי מחברת התעופה. למרות שחברות תעופה מסוימות עשויות להיות מוכנות להציע לך שוברים או הנחות לטיסות עתידיות, ברוב המקרים, אתה אמור להיות זכאי להחזר מלא. הסיבה לכך היא שטיסות שבוטלו מהוות אי נוחות ועלולות לגרום למתח רב ולעומס כלכלי.

 

הטיסה בוטלה – מה מגיע לי?

כאשר טיסה מבוטלת, חברת התעופה אחראית לכל ההוצאות שנגרמו לך עקב הביטול. זה כולל את כל עלויות המלון, דמי השכרת רכב, ארוחות ועלויות אחרות הקשורות לטיול. חברת התעופה צריכה גם להיות אחראית לכל עלויות נוספות שייתכן שנגרמו לך עקב הביטול, כגון חיבורים שהוחמצו או הוצאות נסיעה נוספות.

טִיסָה

תלוי נסיבות

אם הטיסה שלך בוטלה בגלל מזג אוויר, בעיות מכניות או סיבות אחרות, חברת התעופה בדרך כלל אחראית לספק פיצוי כספי. בהתאם לנסיבות, גובה הפיצוי יכול להשתנות. באופן כללי, ככל שהטיסה הייתה יקרה יותר, ייתכן שתהיה זכאי לקבל יותר כסף.

 

לא ממהרים לפצות

במקרים מסוימים, חברת התעופה עשויה לנסות לדחות את תביעתך או להציע לך סכום נמוך יותר ממה שאתה באמת זכאי לו. במידה והתרחיש הנ״ל באמת קורה, חשוב לעמוד על זכויותיך ולוודא שתקבל את מלוא סכום הפיצויים המגיעים לך.

 

סיוע מקצועי

אם אינך בטוח מה לעשות, תוכל לפנות לעורך דין או לקבוצת תמיכה צרכנית לקבלת עזרה. בנוסף, המלצת המערכת שלנו היא להעזר בחברה חיצונית שתסייע לך לנהל את המאבק הזה. חברות כאלו מכירות היטב את חולשותיהן של חברות התעופה, הן יכולות לעזור לך לקבוע כמה פיצוי אתה צריך לקבל ויכולות לספק ייעוץ כיצד להגיש תביעה ואף ללוות אותך בתהליך.

 

סיוע מקצועי

כאשר הטיסה שלך בוטלה ואתה מחפש פיצוי, ישנם כמה גורמים שקובעים כמה תקבל. גובה הפיצוי המגיע לך תלוי בחברת התעופה, בנסיבות הביטול ובסוג הטיסה שהזמנת. הנה סקירה כללית של מה שמשפיע על גובה הפיצוי שתקבל.

סיוע מקצועי

חברת התעופה

לחברות תעופה שונות יש מדיניות שונה בכל הנוגע לפיצוי על טיסות שבוטלו. באופן כללי, רוב חברות התעופה יציעו פיצוי על טיסה שבוטלה, כגון החזר מלא או חלקי או זיכוי לקראת טיסה עתידית. חברות תעופה מסוימות עשויות אפילו להציע פיצוי נוסף, כגון שובר או חדר מלון בחינם. חשוב לבדוק את המדיניות של חברת התעופה המדוברת כדי לקבוע למה אתה זכאי.

 

נסיבות הביטול

נסיבות הביטול ישפיעו גם על גובה הפיצוי שתקבל. אם הטיסה בוטלה עקב בעיה מכנית, ייתכן שתהיה זכאי להחזר מלא או חלקי, בהתאם למדיניות חברת התעופה. עם זאת, אם הטיסה בוטלה עקב מזג אוויר או מסיבות אחרות שאינן בשליטת חברת התעופה, ייתכן שלא תהיה זכאי כלל להחזר או שיהיה קשה יותר לקבלו.

 

סוג טיסה

סוג הטיסה שהזמנת ישפיע גם על גובה הפיצוי שאתה יכול לצפות. באופן כללי, ככל שהטיסה יקרה יותר, כך ניתן לצפות ליותר פיצויים. אם הזמנתם כרטיס עסקי או מחלקה ראשונה, ייתכן שתהיה זכאי להחזר מלא או צורות אחרות של פיצוי. עם זאת, אם הזמנתם כרטיס זול יותר, ייתכן שתהיה זכאי רק להחזר חלקי או לשובר לטיסה עתידית.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, גובה הפיצוי שתוכל לצפות עבור טיסה שבוטלה תלוי בחברת התעופה, בנסיבות הביטול, בסוג הטיסה שהזמנתם ובחוקי המדינה או האזור בהם אתם טסים. חשוב לבדוק את המדיניות של חברת התעופה, כמו גם את התקנות של המדינה או האזור המדובר, כדי לקבוע למה אתה זכאי. אל תהססו לפנות לחברות שבקיאות בנושא ומסוגלות להוציא עבורכם את מירב הפיצוי לו אתם זכאים.

הטיסה בוטלה

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו