ללמוד את קפריסין בשבוע אחד – המדריך המלא

אם אתם מתכננים טיסה לקפריסין בחגים כדאי שתכירו את האי השכן לפני הנסיעה, כך שתדעו בדיוק מה מחכה לכם. לפניכם המדריך המלא למטיילים בקפריסין ואתם מוזמנים להמשיך לקרוא.

 

חופשה בקפריסין – רקע כללי

קפריסין הוא האי ה-3 בגודלו בים התיכון (גדולים ממנו רק האיים סיציליה וסרדיניה שנמצאים בשליטה איטלקית) והחל ממלחמת האזרחים ב-1974 הוא מחולק לשניים : החלק היווני והחלק הטורקי.

עם זאת, העובדה שקפריסין נמצאת במרחק של כשעה טיסה מישראל הופכת אותה ובצדק ליעד תיירותי אטרקטיבי. למעשה, קפריסין מתאימה לכל אחד וכל אחד ימצא בו את מבוקשו.

קפריסין אמנם נמצאת בתחומי יבשת אסיה ע"פ האטלסים, אבל אפשר ליהנות בה מכל העולמות ומכל התרבויות: קלאבים בסגנון הכל-כלול, בתי מלון על שפת הים שבהם ניתן ליהנות מבטן-גב איכותי ומאטרקציות תיירותיות ים-תיכונית.

ללמוד את קפריסין

ניקוסיה

ניקוסיה היא עיר הבירה של קפריסין והיא חצויה לשניים כך שמרבית אזורי הבילוי נמצאים בצידה הדרומי (היווני), אבל רוב האתרים ההיסטוריים של העיר נמצאים בצידה הצפוני (התורכי).

עם זאת, האטרקציה הגדולה ביותר של העיר הוא ה"אקסטרים פארק" – פארק שכולל מתחם החלקה ופארק מכשולים, כך שהוא מתאימים לילדים בכל הגילים. ואם אתם רוצים לבלות בסגנון מקומי – אל תוותרו על "חמאם עומריה" (Hamam Omerye).

מדובר במבנה מהמאה ה-14 ושימש במהלך השנים ככנסייה וכמסגד, אבל כיום זהו החמאם הפופולרי ביותר בעיר והוא אפילו זכה לשבחים, למשל "פרס אירופה נוסטרה לשימור המורשת האדריכלית לשנת 2006".

 

לימסול

לימסול היא לא רק העיר השנייה בגודלה באי, אלא גם ביתו של פארק פסלים יפיפה ויש בה מעגן של יכטות פאר. בנוסף, יש בלימסול רובע עתיק משוחזר שבליבו מבצר וגולת הכותרת מבחינת המשפחות – פארק מים בשם פאסורי.

 

פאפוס

העיר פאפוס היא מקום הולדתה של אלת האהבה אפרודיטה ע"פ המיתולוגיה היוונית, אבל היא הרבה יותר מעבר מפואר.

אמנם בעיר יש גן ארכיאולוגי שבו שרידים של וילות עתיקות שממקושטות בפסיפסים, מערות קבורה עתיקות שחצובות בסלע (קברי המלכים) ומבצר מהמאה ה-16, אבל יש בה גם אלמנטים מודרניים למשל, כפר יווני משוחזר שנושא את השם טאלה  (Tala)ופארק המים אפרודיטה.

 

מלונות כשרים בקפריסין

למרות שבקפריסין הדתות השולטות הן נצרות (החלק היווני) ואסלאם (החלק הטורקי), אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם כי יש באי גם מלונות כשרים, בעיקר באזור החוף שבחלק הטורקי ובערים פאפוס ולרנקה.

למרות שיש שפע של מלונות כשרים בקפריסין מומלץ לבחור את אלו שנמצאים בעיר לרנקה. הסיבה לכך פשוטה – לרנקה היא העיר שאליה מגיעים הקרוזים מישראל, כך שאתם לא תאלצו לשכור רכב ותוכלו ליהנות מחופשה כהלכתה עם ירידתכם מהאונייה.

בנוסף, בלרנקה נמצא פארק השעשועים לאקי סטאר שחביב ובצדק על משפחות – מה שאומר שכל מבוקשכם נמצא בהישג יד.

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו