מה שווה יותר טיול בארץ או טיול בחו"ל?

רוב הישראלים אוהבים מאוד לטייל. אפשר למצוא כמעט בכל רגע נתון עשרות ואף מאות אלפי ישראלים בחו"ל בעת טיול אחרי צבא, או טיול משפחתי, טיול מאורגן, או טיול סופ"ש רומנטי – העיקר לטייל. באותה מידה, אתרי התיירות, שמורות הטבע והנופים היפים של ישראל, מושכים לא פחות מטיילים בסופי שבוע ובחגים.

אז למי מתאים לטייל בארץ? למי מתאים דווקא חו"ל ומה עדיף?

 

טיולים בארץ

טיולים בארץ – כל היתרונות

ישראל היא מדינה ייחודית ויוצאת דופן בהרבה מובנים, אבל אחד המאפיינים הייחודיים ביותר של המדינה הזעירה שלנו, הוא המגוון העשיר והעצום של אזורים גאוגרפיים, שמורות טבע, אתרים ארכיאולוגיים, עתיקות, חופים, מדבריות ויערות.

המגוון העצום מאפשר לכל אחד למצוא את סגנון הטיול העדיף עליו – במרחק קצר יחסית מהבית.

בין אם אתם מעדיפים מלון יוקרה, או לינה באוהל, טיול רגלי ארוך, או מנוחה על חוף קסום, טיול לימודי מעשיר, או פיקניק עם נוף משגע – תוכלו למצוא הכל במרחק נסיעה קצר מהבית.

בנוסף, אין כמו טיול בארץ כדי להרגיש גאווה לאומית, חיבור להיסטוריה מפוארת וגם ללמוד קצת עם העבר של העם היהודי.

 

טיול בארץ – יש גם חסרונות

למרות כל האמור מעלה, טיול בארץ לוקה בלא מעט חסרונות. העיקריים שבהם הם המחירים הגבוהים והטמפרמנט הישראלי הידוע לשמצה, אותו ניתן לפגוש בכל אתר תיירות עמוס לעייפה.

לצד אלה, אפשר לפגוש לא פעם הזנחה של אתרים חשובים, פגיעה בערכי טבע מוגנים, התנהגות פוגענית של הישראלי המצוי ועוד.

 

טיול בחו"ל

טיול בחו"ל – כל היתרונות

לעומת טיול בארץ, טיול בחו"ל מאפשר לכם לצאת מהקופסה המוכרת, לפגוש עמים אחרים, נופים זרים, שפות חדשות ומנטליות שונה ממה שאתם רגילים לפגוש בארץ. לרוב, הרחובות יותר נקיים והאנשים יותר מנומסים. אפילו המחירים יותר זולים ברוב מדינות העולם.

על המגוון אין מה לדבר – אם המדינה הקטנה שלנו כה מגוונת, הרי ברחבי העולם אפשר למצוא ג'ונגלים עצומים, אוקיינוסים רחבים, מבנים עתיקים מכל תקופה אפשרית בהיסטוריה, מגוון מדהים של צמחים ובעלי חיים ועוד הרבה.

 

טיול בחו"ל – יש גם חסרונות

לצד היתרונות הרבים, גם לטיול בחו"ל יש חסרונות.

תושבי המדינות השונות לא תמיד אוהדים את תושבי מדינת היהודים ולכן לא תמיד בטוח לטייל בכל מקום בעולם. הטיסות הארוכות לא מתאימות לכל אחד ומקשות במיוחד על משפחות עם ילדים.

טיול במדינה זרה יכול להביא איתו גם פחדים וחששות, בעיקר אם מטיילים באופן עצמאי. הזרות יכולה למשוך נוכלים ורמאים מקומיים וגם החזרה הביתה לא כל כך פשוטה במקרה חירום למשל.

 

 לסיכום

בחירה בין טיול בארץ ובין טיול בחו"ל היא עניין אינדיבידואלי לחלוטין, אבל אם תשאלו אותנו, ישראל היא יעד הטיול האופטימלי, המרגש, המגוון והיפה ביותר בעולם ויותר חשוב מהכל – היא שלנו.

רוצים עוד מידע שיעזור לכם לבחור בטיול המושלם? היכנסו לאתר של מדריך הטיולים בצפון – עמרי אבידר: https://www.omri-travel.co.il

חוף ים בישראל

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו