4 נהרות ואטרקציות ששווה לבקר בהן בצפון

צפון המדינה לא סתם נקרא "ארץ הנהרות".

נקודות רחצה בכל פינה, נגישות גבוהה לרכבים, קרבה למקומות אכילה ובהרבה מקרים – אפילו נגישות לבעלי מוגבלות תנועה! אטרקציות המים הן רבות מדי מכדי למנות, במיוחד

כשמדובר בצפון הארץ, אז לכבוד המאורע, תמצתנו לכם את 4 אתרי המים הכי שווים לבקר בהם בצפון הארץ! אל תשכחו לארוז בגד ים.

 

חורשת טל

נתחיל במובן מאליו. חורשת טל היא אתר קמפינג מושלם למשפחות, זוגות וחברים. במקום עוברים קרים היישר מנחל דן, שמקורותיו ממי החרמון ונביעות שונות. במקום סכר שמרסן את זרימת המים כדי למלא את אפיקי המים שעוברים בין כרי הדשא! בנוסף, יש במקום בריכת ענק לרחצה. זהירות! המים קרים מאוד. בנוסף לכך, יש במקום צרכנייה זמינה לכל האורחים. חורשת טל ממוקמת ממש באמצע העמק, כך שבמידה ושכחתם משהו, הכל במרחק נסיעה קצרה!

 

נחל דן והשמורה

נחל דן הוא הנחל הראשון שמקבל את מקורות המים שלו מהחרמון. ניתן לגשת לנחל ולשכשך במימיו ברחבי קיבוץ דן, או להרחיק ללכת ולצעוד ללגונה מתוך הקיבוץ. הלגונה היא מאגר מים של נחל דן, עם מפלים ומים זורמים. בנוסך לכך, שמורת נחל דן היא מסלול הליכה נהדר ומרענן לכל המשפחה -גם בחורף וגם בקיץ! הליכה באפיקי המים, התרשמות מהנוף מסביב ואפילו בריכת רחצה למבוגרים ולילדים. הפתרון המושלם לכל המשפחה!

 

נחל עיון ומפל התנור

מקור הנחל המרהיב מגיעים בכלל מלבנון, ואורך אפיק מים זה הוא כ- 7 ק"מ. מקורותיו נביעת "אל דרדרה" ועין אל קוצייר בדרום לבנון באזור מרג' עיון. הוא מגיע לתוך שטחה של ישראל ומתחבר לנחל שניר וכך הופך לאחד ממקורות המים שלו. לפני כמעט 20 שנה, החלו הלבנונים להשתמש במי הנחל כדי להשקות את החקלאות שיש להם באזור. כיום, המפל וחלקו היבש של הנחל מתוחזקים במים על  ידי הסטת מים מנחל דן. מפל התנור נמצא למרגלות מטולה, קצת לפני העלייה למושבה. מקור המים המיוחד הזה עם היסטוריה כה מעניינת הוא ללא ספק אתר מים ששווה להגיע אליו.

 

נהר הירדן

אי אפשר לדבר על אטרקציות מים בצפון מבלי להזכיר את נהר הירדן. עם עשרות נקודות גישה בכל רחבי הגליל המזרחי והעליון, עם אתרי קייקים רבים וגישות לנחל מהקיבוצים השונים, הפך נהר הירדם למקור המים המפורסם והתיירותי ביותר בצפון. כיום, ישנן פינות למרגלות נהר זה כמו טייל עמי בקיבוץ עמיר, הליכה בבוסתנים של שדה נחמיה, רחצה וטבילה בסכר הגדול של הנהר בכפר בלום.

 

תיירות נכונה

לעיתים קרובות נידונים הנחלים ושלל נהרות בצפון ללא ראויים לרחצה בגלל זיהומי מים שונים. כדי להימנע מאי נעימות, חשוב להתעדכן באתר שמורת הטבע. מה שבטוח, ניקוי אחריכם ללא ספק יעזור לטבע.

 

טבע

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו