רשימת ציוד לטיול של שבוע במדבר

רוצים לצאת ולעשות טיול מעורר חושים באחד המקומות המרתקים בכדור הארץ – המדבר? מתלבטים איזה ציוד עליכם לקחת, איך להתייחס לדברים מבחינת כמויות ומבחינת אופי הטיול שלכם? המדריך הבא בדיוק עבורכם!

לטיול יצאנו

חובבי הטיולים מאיתנו, יעידו כי טיול ההחלטה לצאת ולעשות טיול בן כמה ימים במדבר – היא חוויה מעוררת חושים. אלה מאיתנו שעשו את הטיול הזה, יכולים להעיד כי מדובר באחד הטיולים הטובים ביותר בחייהם, טיול שמשלב שקט, עוצמה ובאותה נשימה גם יופי מרהיב. מי מכם שמעוניין לקחת אתת הרגליים ולצאת למסע של כמה ימים במדבר – חייב להבין לקראת מה הוא הולך, ולדעת להיערך בהתאם.

ראשית, חשוב מאוד להתייחס לאורך הטיול. הכנות וציוד שנדרש לטיול בן 3 ימים, הן שונות בסדרי גודל מרשימת הציוד וההכנות לטיול של שבוע. כמו כן, גם אזור המדבר – החל אם מדובר במדבר ארץ ישראלי או במדבר בחוץ לארץ – משפיע גם כן על ההיערכויות לקראת הטיול. מטרת המדריך הקרוב, היא לכסות עבורכם את כלל הציוד וכל ההיערכויות הדרושות לכם בכל סוג של טיול למדבר – בין אם מדובר בטיול של יום בודד, כמה ימים או אפילו תקופה ארוכה יותר. כמו כן, כמו שציינו קודם לכן, נתייחס גם להבדלים בין יציאה לטיול במדבר בארץ ישראל לבין יציאה לטיול מדברי מחוץ לגבולות המדינה. מוכנים? אז קדימה, הוציאו דף ועט ותתחילו לרשום!

טיול של שבוע במדבר

כיצד מתחילים להיערך?

ובכן, כמו כל סוג של טיול שנחשב "למסובך ומאתגר יותר", גם רמת הטיול של המדבר נחשבת כזו. לכן, הדבר הראשון שאנו ממליצים לכם לעשות לפני שאתם מתחילים לרכוש את כל סוגי המוצרים והחפצים שאתם צריכים בשביל לשרוד כמה ימים בטבע – לגשת לקופת החולים ולעשות פנקס חיסונים. גשו לרופא המחסן, דברו איתו עדכנו אותו לאיזה אזור אתם נוסעים. חשוב מאוד לדאוג לבריאות שלכם, וככאלה שנוסעים למדבר לכמה ימים, אתם עלולים להיחשף לחיות בר ולחרקים שעלולים לפגוע בכם בצורה בלתי הפיכה. בגלל שאתם נמצאים במדבר, סביר להניח שפינוי מיידי ומהיר אינה האופציה הישירה והקלה ביותר – לכן חשוב למזער סיכונים כמה שיותר.
טלפון לוויניי או כל אמצעי תקשורת אחר. אם אתם נוסעים לאזור שיש בו קליטה (סביר להניח שלא קיים כזה אזור מדברי), אתם יכולים להסתפק בטלפון הנייד שלכם ולהביא מטען נייד שיהיה לעת צרה. אם אתם נמצאים באזור ללא קליטה – טלפון לוויניי יוכל לשרת אתכם ולסייע לכם ליצור קשר במקרה של אסון בכל אזור ובכל שעה.

הכנות מבחינת לבוש וציוד לינה

 כאן בא לידי ביטוי אורך הטיול, כמו גם אזור הטיול.
אוהל – חשוב מאוד לקחת אוהל שיוכל לשמש לכם כמחסה הולם בעת צרה, וגם על מנת שתוכלו לישון כמו שצריך ולא תחת כיפת השמיים.
שק שינה – חשוב לא פחות. לעיתים עשויות להיות סופות קרות בלילות המדבריים, ולכן חשוב להיערך בהתאם.
ביגוד חם – חשוב להביא כמות מספקת בהתאם לאורך הטיול. כמו כן, היינו ממליצים להביא ביגוד תרמי (לפחות חולצה ומכנס אחד) שישמש אתכם לעת הצורך.
לבנים – תחתונים, גרביים, גופיות וכו', חשוב לקחת בכמות של אחד ליום, על מנת להימנע משלפוחיות של חוסר היגיינה ובכלל בכדי שתוכלו להרגיש בנוח.
נעליים חזקות – חשוב לרכוש נעלי טיולים שיהיו חזקות מספיק להחזיק לכם את הקרסול ובכלל את הרגל, על מנת למנוע פציעות מיותרות.

הכנות אחרות 

ספריי יתושים – המדבר ידוע בתור אחד האזורים שבהם עשויים להיות סוגים רבים של חרקים וביניהם גם יתושים. הצטיידו בתכשירים מתאימים שיסייעו לכם בעת צרה.
אלקו ג'ל – לשמירה על רמת היגיינה בסיסית, לפני האוכל, לאחר הצרכים וכו'.
נייר טואלט ומגבונים – חשוב מאוד להיערך בהתאם עם כמות מספקת, על מנת שתוכלו לעשות את הצרכים שלכם כמו בני אדם.
שקית זבל גדולה – בתור חובבי טבע, חשוב מאוד להקפיד לשמור על האזור שהייתם בו בצורה נקייה.
מצית או גפרורים – חשוב להביא כמות מספקת למידה ותצטרכו.
פנס או פנס ראש – על מנת שתוכלו לעשות דברים בשעות הלילה.
אולר או לדרמן – על מנת שתוכלו לבצע פעולות בסיסיות של פתיחת קופסאות שימורים, חיתוך וכו'.

הכנות מבחינת מזון

גזייה – חשוב מאוד לוודא שיש כמות גז מספקת. אם אתם מתכננים טיול של יותר משבוע, מומלץ להביא אתכם עוד גז לעת הצורך.
ערכת קפה – כך תוכלו להתעורר בבוקר המדברי עם קפה טוב, ולהתפנק עם כוס תה לפני השינה.
קופסאות שימורים – חשוב מאוד להצטייד בכמות מספקת, באזור הארבע קופסאות שימורים ליום. חשוב לוודא שלוקחים קופסאות שימורים שמכילות את כל סוגי אבות המזון, לרבות חלבונים, פחמימות, שומנים וכו'.
נשנושים וחטיפים – בכדי ליהנות מהטיול ולהמתיק את הפה.

בגדול, זו רשימת הציוד הנדרשת לטיול במדבר. כמובן שכל מה שתבחרו ותראו לנכון לקחת על מנת שתוכלו להעביר את הטיול בצורה יותר נעימה וכיפית – עשו זאת!

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו