ביטוח נסיעות לחו"ל – איפה לעשות

אחד הסממנים הבולטים ביותר לעין למצב הכלכלי המשופר של הישראלי הממוצע, הוא העובדה שמספר הולך וגדל של ישראלים יוצא בתכיפות גדלה והולכת לחו"ל. על פי הנתונים שמסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, גוף ניטראלי שאין עוררין על המהימנות והנכונות של הנתונים שלו, נרשמו בנמלי התעופה והים של ישראל שישה מיליון ומאתיים אלף יציאות. מדובר בעלייה של חמישה אחוזים ויותר לעומת התקופה המקבילה בשנת 2018. ועל פי כל הנתונים, המגמה הזאת צפויה להימשך ולהתגבר. מהם היעדים העיקריים של הישראלים בחו"ל? מה צריך כל ישראלי המתכוון לצאת לחו"ל לדעת לפני הנסיעה? מדוע חשוב כל כך לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושאים הללו.

 

היעדים העיקריים של הישראלים בחו"ל

היעדים העיקריים של הישראלים בחו"ל הם בדרך כלל אתרי נופש או אתרי בילוי שונים בחו"ל. חלק גדול מהיציאות לחו"ל של ישראלים נעשה באמצעות קבוצות מאורגנות שיצאו למסלולי טיול שתוכננו מראש. חלק אחר מהיוצאים לחו"ל עשו זאת במסגרת ביקורי משפחות, ביקור חברים וטיולים לחו"ל באופן עצמאי. חלק מהישראלים שיצאו לחו"ל בשנת 2019 עשו זאת למטרות לימודים, עסקים או עבודה. בנוסף, כלל הסטטיסטיקות גם מונות ישראלים המתגוררים בחו"ל שהגיעו לארץ לביקור משפחות וחזרו לחו"ל. כשלושה אחוזים מכלל היציאות לחו"ל של ישראלים, הוא למעשה חזרה של ישראלים המתגוררים בחו"ל לארץ המגורים שלהם.

בנוסף לאמור לעיל, אחוז לא מבוטל מהיוצאים לחו"ל הם נערים ונערות שסיימו את השרות הצבאי שלהם ויצאו לחו"ל לטיול הגדול שלהם. חלקם יצאו לטיול באירופה הקלאסית או בארה"ב וחלק אחר מהם יצאו לטיול במקומות אקזוטיים ומרתקים, במזרח הרחוק או בדרום אמריקה. דבר אחד משותף לכל היוצאים לחו"ל – כל אחד ואחד מהם רכש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל המתאימה לצרכים שלו.

 

מה צריך לדעת לפני שיוצאים לחו"ל

לפני היציאה לחו"ל חשוב מאד לעשות את המעשה הנכון ולרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. זאת, לאחר בדיקה ודרישה באשר ליעד הנסיעה ולרמת הסיכון הגלומה בנסיעה אליו. ככל שיעד הנסיעה מרוחק יותר וככל שרמת הסיכון שהנוסע לוקח על עצמו גבוהה יותר, כך פוליסת הביטוח צריכה להביא לידי ביטוי את הסיכונים הללו. כל הפוליסות הקיימות כוללות באופן אוטומטי את הסיכונים הרגילים – אבדן ציוד, אבדן כבודה או בעיות בריאות שעלולות להתעורר. עם זאת, נסיעה למקומות אקזוטיים ובלתי שגרתיים, טומנת בחובה סכנות שחייבות לבוא לידי ביטוי בפוליסה. כך למשל מי שיוצאים לטיול ביערות בדרום אמריקה, כוללים בפוליסה שלהם בדרך כלל כיסוי רפואי מורחב, יחד עם האופציה לחילוץ ופינוי בחזרה לישראל. אמנם העלויות של פוליסה כזאת הן גבוהות יותר, אבל ההשקעה בפוליסה בהחלט משתלמת, הן למניעת דאגות מיותרות והן כשמתעורר צורך אמיתי להחזיר את הילדים מהג'ונגלים המרוחקים הביתה. באשר לשאלה היכן לעשות ביטוח – התשובה היא שאת הביטוח צריך לעשות במקום שמציע את הביטוח המשתלם ביותר והמתאים ביותר לצרכים של מי שאמור להשתמש בפוליסה הזאת.

מטיילים

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו