המדריך המלא לטיול בנחל זוויתן

מחפשים יעד מקסים לטייל בו ולהכיר דרכו את הטבע הישראלי? החלטתם שאתם רוצים לצאת לטיול בנחל זוויתן שבצפון הארץ? הרשו לנו להכיר לכם את נחל זוויתן.

מי אתה נחל זוויתן?

נחל זוויתן הוא נחל ששוכן בצפון ישראל, באזור רמת הגולן ונחשב לנחל איתן (נחל איתן הוא נחל שזורמים בו מים לאורך כל עונות השנה באין מפרע). אורכו של הנחל הוא כעשרים וחמישה קילומטרים. היתרון הגדול בנחל זוויתן, ועל כך נרחיב בהמשך, הוא כמות המפלים הקטנים ובריכות המים הרבות שפרושות לאורך המסלול – מה שהופך אותו ליעד אטרקטיבי עבור אלפי ישראלים שמגיעים אליו מדי שנה.

הכניסה לנחל זוויתן כרוכה בתשלום סמלי עבור רשות הטבע והגנים, כמו שאר האתרים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל. רשות הטבע והגנים מבטיחה באמצעות התשלום הזה את טיפוח וקידום האתרים השונים במדינת ישראל – אתרים דומים לנחל הזוויתן שמספקים לישראלים ולתיירים רבים מרחבי העולם את האפשרות ליהנות מהיופי והטבע הישראלי.

השבילים של נחל הזוויתן מתחלקים לשניים מרכזיים: זוויתן עליון וזוויתן תחתון. בשני החלקים יש כמות אדירה של מים, שמתאפיינת בבריכות רבות ובמפלים קטנים לאורך המסלול.
זוויתן עליון – המסלול אינו מעגלי, כך שמי מכם שרוצה להגיע עם רכב, צריך לקחת את זה בחשבון. אורך המסלול הוא כשמונה קילומטרים, ובמדד הקושי נחשב לבינוני. זמן השהייה הממוצע באתר זה יהיה כשמונה שעות. סימון המסלול הזה יהיה בצבע אדום, ולכן לאורך המסלול נלך ונחפש את הצבע האדום שמסמל את נחל הזוויתן העליון. שמו של הנחל הגיע מהפיתולים הרבים ומהזוויות הרבות שיש לו לאורך מסלולו – נחל הזוויתן. החלק האחרון של מסלול נחל הזוויתן העליון, יהיה הנקיק השחור. מדובר אתר מדהים לחובבי הסנפלינג מאיתנו, והכניסה לאזור זה מחייבת ציוד איכותי ולהיות מלווים לכל הפחות במדריך.
זוויתן תחתון – החלק הזה של המסלול מתחיל בדיוק לאחר הנקיק השחור, וגם הוא מסומן בצבע אדום. גם כאן, תוכלו ליהנות מבריכות רבות, מפלים קטנים והמון המון מים קרים לאורך כל עונות השנה. סוף המסלול של הזוויתן התחתון מגיע לנחל המשושים – גם שם תוכלו ליהנות מבריכות רבות ומכמות מים בלתי נידלת לאורך כל השנה.

טיול בנחל זוויתן

איפה ישנים ומה ניתן לאכול באזור?

ובכן, כפי שציינו קודם לכן, נחל הזוויתן נמצא באזור הצפוני של מדינת ישראל, כאשר העיר הקרובה ביותר היא קצרין. קצרין נחשבת לבירת הגולן ומונה כמעט 10,000 תושבים. אם אתם מחפשים מקום עירוני לישון בו, תוכלו לעשות זאת בקצרין. אם אתם מעוניינים להמשיך וליהנות מאוויר הטבע, ולחפש מקום לינה פחות "עירוני", תוכלו לעשות זאת באחד מהיישובים הבאים – חד נס, קדמת צבי, מעלה גמלא או כנף. אלו הם היעדים המבוקשים ביותר ללינה בעבור מטיילים באזור הזה של המפה, וכך גם תוכלו להבטיח שאתם נמצאים באזור קרוב לנחל הזוויתן (לכל היותר חצי שעה נסיעה).

סיימתם את המסלול ומחפשים משהו טעים לאכול? גם כאן עומדות לפניכם מספר אפשרויות שונות מוכרות באזור. אם אתם יותר בעניין של המבורגר טעים, תוכלו לעשות זאת במסעדת בורגרים קצרין. תוכלו ליהנות מהמבורגר איכותי לאחר שנהניתם מהמים הקרים והטובים של נחל הזוויתן. באזור הזה של המפה יש לא מעט מסעדות חומוס, שאליהן תוכלו להגיע עם הבגד ים הרטוב, לבקש מנת חומוס יפה ולהתחיל לנגב את הצלחת בלי הפסקה. 

אז קדימה, למה אתם מחכים? רשמו 'נחל הזוויתן' בוויז ותתחילו את הנסיעה בהקדם! 

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

חומוס ופלפלים
סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה נחשב לשוק הצבעוני והתוסס בישראל. הפיתוח המואץ שעבר השוק בשנים האחרונות, הפך אותו למוקד מבוקש ועמוס באפשרויות בילוי מכל הסוגים, ביניהן האפשרות

למאמר »