המדריך המלא לשביל ישראל

רבים האנשים שבוחרים לאתגר את עצמם ולעשות את שביל ישראל. מדובר בשביל שחוצה את כל מדינת ישראל לאורכה, ובמהלכו לומדים ומגלים את התרבות, ההיסטוריה והיופי הארץ הישראלי באמצעות הרגליים. המדריך המלא לשביל ישראל.

שביל ישראל – תעודת זהות

שביל ישראל קיבל את שמו הרשמי בשנת 1995, לאור צורת המסלול: שביל לאורכה של כל מדינת ישראל. השביל מתחיל בנחל דן שבצפון הארץ (מעט יותר צפונה מקריית שמונה), ומגיעה עד לאילת הרחוקה שבחלק הדרומי ביותר של מדינת ישראל. אורך השביל הוא כאלף קילומטרים, והוא מתאפיין במגוון רחב של נופים שונים ומגוונים: החל מיערות, מפלים, נחלים ונהרות שמאפיינים את החלק הצפוני יותר של המפה, ומגיעה לנופים מדבריים בדמות קניונים, מדבריות והמון סלעים בחלק הדרומי של מדינת ישראל. כמובן שלאורך כל המסלול ייחשפו המטיילים בהמון אתרים היסטוריים שמאפיינים תקופות שונות ומגוונות בהיסטוריה היהודית, ויגיעו לחופים לרוחבה של מדינת ישראל. צבע השביל הוא כתום כחול ולבן – ולכן כל אלה שמחליטים לעשות את המסלול, יצטרכו ללכת אחרי הסימון הנ"ל.

שביל ישראל לוקח כחודשיים לאדם ממוצע, כאשר במשך החודשיים האלו הוא עתיד לעבור בכל המקומות והאתרים שמסומנים על מפת שביל ישראל: נחלים ונהרות בחלקה הצפוני של מדינתנו, מעבר בכנרת, הרי יהודה ומדבר יהודה, מדבר הנגב ולבסוף מגיעים לאילת הרחוקה. את המסלול נהוג לעשות בקבוצות של כמה מטיילים. אם אתם מעוניינים לעשות את המסלול אך אין לכם בן זוג מתאים – כיום יש מגוון פורומים וקבוצות ייעודיות שבהם אנשים מחפשים פרטנרים לקטעים מסוימים או לכל שביל ישראל.

המדריך המלא לשביל ישראל

איפה אוכלים ואיפה ישנים?

ובכן, כל מי שבוחר לבצע את שביל ישראל, חייב לדעת שהוא לא מגיע למשימה פשוטה כמו מלון 5 כוכבים. לאורך המסלול, תצטרכו לדעת להסתגל ולאלתר במצבים שלא בהכרח יהיה לכם מיטה חמה לישון ולשים בה את הראש: ולכן חשוב מאוד להיערך עם ציוד הולם ללינה בתנאי שטח (אוהלים, שק שינה, בגדים תרמיים ללילה, פנסים, כלי בישול, גזייה וכו'). כמובן שמיותר לציין ששביל ישראל בנוי בצורה כזו שבמשך רוב המסלול בצורה גורפת יהיה לכם את האפשרות לשים את הראש במקום לינה הולם, אך חשוב לקחת בחשבון גם את האופציה הזו.

על אותו משקל של עניין הלינה, עובד עניין האוכל. גם כאן, תצטרכו לדעת לאלתר ולהפגין את יכולות הבישול שלכם בתנאי שטח. קופסאות שימורים, פחמימות, חטיפים וכל דבר שיוכל לשרת אתכם לאורך המסלול – הם דברים שאתם צריכים לקחת אתכם ולהיערך מבעוד מועד. חשוב להקפיד שאת כל הזבל והלכלוך שאתם משאירים או רואים לאורך הדרך, חשוב להרים ולאסוף על מנת שגם הבאים אחריכם שירצו לעשות את השביל המופלא הזה – יוכלו לעשות זאת כמו שצריך. אז קדימה, למה אתם מחכים?

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

חומוס ופלפלים
סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה נחשב לשוק הצבעוני והתוסס בישראל. הפיתוח המואץ שעבר השוק בשנים האחרונות, הפך אותו למוקד מבוקש ועמוס באפשרויות בילוי מכל הסוגים, ביניהן האפשרות

למאמר »