מה עומד מאחורי תרגיל עיקום הכפית במופע של מנטליסט?

מי מאיתנו לא מכיר את תרגיל עיקום הכפית המפורסם, אשר מזוהה עם המנטליסט ואמן החושים אורי גלר. רבים מאיתנו אף ניסו להחזיק כפית, להסתכל עליה, ולגרום לה להתכופף אך ללא הצלחה. כמו כן, כולנו כמהים לדעת, בדומה לתרגילים שונים אחרים של אמנות החושים, לדעת כיצד מתבצע תרגיל עיקום הכפית המדובר, וכיצד ניתן, אם בכלל, לבצע אותו באופן עצמאי.

 

מיהו מנטליסט?

השאלה הראשונה שיש לעסוק בה, לפני שנבין כיצד מתבצע תרגיל עיקום הכפית במופע של מנטליסט, היא מיהו בכלל מנטליסט. אם כן, מנטליסט, או בשמו הנוסף אמן חושים, הוא אדם בעל יכולות שונות המבוססות על אמנות חושים, ועל עבודה עם רגע אנושי ומחשבה רבה.

בין כלל התחומים של מנטליסט ניתן למנות קריאת שפת גוף , קריאת מחשבות, טלפתיה, חיזוי עתידות ועוד. את תרגיליו השונים כאמור, מבצע המנטליסט בעזרת החושים, כאשר רבים נוהגים להאמין כי החוש העיקרי עליו מנטליסטים מתבססים הוא "החוש השישי".

 

מהו תרגיל עיקום הכפית של מנטליסטים?

תרגיל כיפוף ועיקום כפיות, הוא מושג ותרגיל אשר מזוהה עם מופעים רבים של מנטליסטים שבראשם עומד אורי גלר, המנטליסט אשר מזוהה בעיקר בשל היותו מכופף הכפיות החלוצי. אם כן, כפי שניתן להבין משמו של תרגיל זה, עיקום כפית הוא תרגיל אשר מתבצע על ידי מנטליסטים במהלך המופע, ומטרתו היא לכופף כפית, או כל עצם אחר לרבות סכום, בעזרת כח המחשבה בלבד.

תרגיל זה נתפס בעיני רבים כיכולת על טבעית, ועל כן נחשב לתרגיל מיוחד במינו.

 

כיצד מבצעים מנטליסטים את תרגיל עיקום הכפית במופעים?

אופן הביצוע של תרגיל עיקום הכפית אינו ברור לנו עד היום, וזהו סוד אשר מלווה את המנטליסטים בלבד. עם זאת, קיימים מספר הסברים לכך אשר ניתנים להסבר, אמנם לא מדעי אך הסבר.

  • כח המחשבה וטלקינזיס – ההסבר העיקרי ביותר לתרגיל עיקום הכפית הוא בעזרת עקרונות של אמנות החושים שהם כח המחשבה וטלקינזיס. עקרונות אלו הם למעשה היכולת של המנטליסט לשלוט בחפצים חיצוניים ללא שימוש בכוח פיזי כלשהו. כך, לפי המאמינים בכוחות על טבעיים, מצליחים המנטליסטים לבצע את כיפוף הכפית.
  • אמונות אחרות – הסברים נוספים לתרגיל עיקום הכפית במופע של מנטליסט ניתנים על ידי אנשים שאינם מאמינים ביכולות העל חושיות של אמני החושים השונים, ויש האומרים שהכל אחיזת עיניים. עם זאת, אף לא אחד מהם מסוגל להסביר באופן חד משמעי כיצד מתבצע תרגיל זה.

 

כיצד להזמין מופע של מנטליסט?

אם גם אתם מעוניינים במופע של מנטליסט לכל אירוע שהוא, ולביצוע של תרגיל עיקום הכפית, זה מה שעליכם לעשות.

  1. חפשו במנועי החיפוש השונים אחר מנטליסט או אחר אמן חושים אשר מבצע את תרגילי עיקום הכפיות.
  2. וודאו, בעזרת חוות דעת שונות מהאינטרנט ומהסתכלות על מופעים קודמים של אמן החושים, כי אמן החושים אכן מקצועי, וכי הוא אמן החושים שברצונכם להזמין.
  3. צרו קשר עם אמן החושים, בקשו ממנו הצעת מחיר וקבעו איתו מופע בתאריך בו אתם רוצים.

 

לאחר שבצעתם את כל אלו, כל שעליכם לעשות הוא לחכות למועד בו נקבע המופע, ובו תוכלו לצפות במו עיניכם בתרגיל עיקום הכפית המפורסם, מתבצע בשידור חי.

כפית עם חלב ודובדבן

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

מגן דוד צהוב
מופעים לציבור הדתי

אתם נדרשים להפיק אירוע מיוחד לציבור הדתי? המשפחה שלכם היא משפחה דתית ואתם רוצים לארגן יום הולדת לאחד מבני המשפחה? חשוב לכם שהאירוע הקרוב יהיה

למאמר »
הכותל המערבי
טיול לכותל בירושלים

חברות רבות יזמינו אותכם לסיורים יוצאי דופן ברחבי ירושלים. אחד הטיולים המומלצים יותר הינו טיול לכותל בירושלים. במסגרת הסיור, תחוו את הקסם, הקדושה, היופי, המראות

למאמר »