סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה נחשב לשוק הצבעוני והתוסס בישראל. הפיתוח המואץ שעבר השוק בשנים האחרונות, הפך אותו למוקד מבוקש ועמוס באפשרויות בילוי מכל הסוגים, ביניהן האפשרות לסיור קולינרי מודרך בין סמטאות השוק. אם אתם חושבים על האפשרות הזו, לעצמכם, או כמתנה למישהו אהוב, אתם בטח שואלים את עצמכם – איפה עושים סיבוב? באילו מסעדות עוצרים בדרך כלל? מה בכלל מיוחד כל כך באווירה של שוק מחנה יהודה דווקא? ואיפה אפשר למצוא את כל המסעדות והברים המגניבים שכולם מדברים עליהם?

 

מאכלי עדות, מיטב התוצרת והמון היסטוריה

לצד מסעדות ירושלמיות אותנטיות, ותיקות ומפורסמות, כמו למשל מסעדת רחמו, הידועה בתבשיליה המסורתיים, המנחמים והנפלאים, אפשר למצוא גם מסעדות חדשות יותר ומפורסמות לא פחות, כמו מסעדת מחניודה, שעושה הרבה כבוד למסורת הקולינרית הירושלמית וגם מחברת אותה לכל הטרנדים הנכונים בתחום.

 

 

מחפשו מסעדות מומלצות באזור מחנה יהודה ובירושלים כולה רק באינדקס עסקים B144

שתי המסעדות המפורסמות האלה, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהשוק, הן דוגמה מושלמת להיסטוריה העשירה והמורכבת של ירושלים הנשקפת מכל פינה בשוק.

השוק, שהוקם בתקופת האימפריה העות'מאנית, בסוף המאה ה-19, עבר אינספור תהפוכות ושינויים לאורך כל המאה העשרים, עם חילופי השלטון, פיגועי טרור, התפתחות העיר ירושלים – עד שקיבל את אופיו הנוכחי – המגוון והעשיר, המאפשר קיום של דוכני שוק פשוטים של ירקות ופירות לצד מסעדות גורמה, מסעדות פועלים, מעדניות מגוונות, או מתמחות ובתי קפה.

 

סיור ראוי לשמו בשוק מחנה יהודה יכבד את ההיסטוריה העשירה של ירושלים, כפי שהיא באה לידי ביטוי במגוון הקיים בשוק ויכלול בתוכו ביקור במסעדות המיתולוגיות של השוק, כמו עזורה, רחמו, סימה, מורדוך ועוד. טעימה של מעורב ירושלמי מסורתי באחד מהדוכנים, המגישים אותו בתוך אשתנור (לאפה בעגה ירושלמית) מסורתי וגם במסעדות ומעדניות הגורמה הרבות הפזורות ברחבי השוק.

 

גם המאפיות המפורסמות של השוק יכללו בסיור שכזה ויעניקו למשתתפים אפשרות לטעום מוצרי מאפה, ששמם הטוב הגיע למרחקים, יחד עם הריחות המשגעים, היוצאים מתנורי האפיה, אך לא די בכל אלה כדי לפגוש מקרוב את כל מה שיש לשוק הזה להציע וסיור קולינרי לא יהיה שלם בלי האפשרות לקבל טעימה מחנויות ודוכנים מובחרים אחרים, המציעים גם גבינות, חלבה גורמה, תבלינים אקזוטיים, קפה אורגני, מיצי פירות טריים, לחמי בוטיק ועוד.

קצת התמצאות לסיכום

שוק מחנה יהודה מתפרש על פני כמה רחובות: רחוב מחנה יהודה – הרחוב הראשי של השוק, המקביל לרחוב עץ החיים, שהוא עוד רחוב מרכזי של השוק.

רחובות צדדיים וסמטאות נוספות נמתחות בין שני הרחובות הראשיים ולהם שמות ייחודיים ורומנטיים, מתאימים לתפקידם, כביתם של דוכני השוק הירושלמי: רחוב התפוח, האפרסק, השקד,  השזיף והתות. בכל אחד מהם דרות בשכנות החנויות השונות של השוק – ותיקות לצד חדשות, מתוחכמות לצד בסיסיות ופשוטות – כולן יחד הופכות את שוק מחנה יהודה לשוק היחיד במינו בישראל.

אוכל ייחודי

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו