דברים שחשוב שיהיו בדירה לשבת וחג למגזר החרדי

הלכות שבת וחג כוללות סעיפים רבים ונוגעות כמעט לכל אורחות חייו של היהודי במשך היממה. ל"ט אבות מלאכה כוללים: מלאכת בורר, מבשל, מבעיר, מוציא מרשות לרשות וקצרה היריעה מלהכיל את רוחב הזכות והחיוב שבהלכות אלו. 

כאשר משפחה חרדית נערכת לשבות את השבת בכתובת אחרת מזו אליה היא מורגלת, יש לדאוג שהדירה תהיה מאובזרת בכל מה שנדרש לקיום השבת בהידור. במאמר הבא פרטנו על מספר פריטים נחוצים עבור שבת וחג לשומרי תורה ומצוות. "השומר שבת כדת מחללה".

 

פלטה

מלאכת הבישול נאסרה בשבת, הודות לכך אנו נוהגים לבשל את מאכלי השבת מבעוד יום ולהניח על פלטה לחימום נוסף את המאכלים סמוך לסעודה. ניתן להשתמש בפלטה כגוף חימום עצמאי או ב"בלעך" – משטח פח ייעודי. יש לשים לב כי פלטה היא מוצר כבד ולא רבים המתארחים שירצו לשאת איתם כל הדרך אל הנופש – פלטה גדולה ומסורבל, כך שיש חשיבות רבה בקיומה של פלטה בדירת אירוח לחרדים.

פלטה

מיחם

אין לחמם מים בשבת משום מלאכת מבעיר. המיחם מהווה פתרון כשהוא שומר על חום המים שהורתחו מערב השבת. גם מיחם הוא מוצר גדול ולא נוח לטלטול, אי לכך, רבים מהנופשים החרדים יעדיפו לשבות במקום בו כבר מוכן להם מראש בתוך עסקת החבילה – מיחם מים כשר לשבת.

 

שעוני שבת

הדלקה וכיבוי של נורות החשמל בשבת אסורה. לפיכך, מתקינים יהודים חרדים שעוני שבת המכוונים כבר מערב השבת לדלוק ולהכבות במועדים הרצויים. שעון שבת הוא אמנם מוצר קטן שלא קשה לשאת בתוך מזוודה, אולם, כל משפחה המתארחת לשבת, תעדיף להימנע מהיסחב עם חפצים רבים אל דירה לשבת וחג.

 

גנרטור – תחליף לחשמל בשבת

יש הנוהגים שלא להשתמש בחשמל בשבת כדעת החזו"א. יהודים אלו בוחרים להשקיע בחיבור לגנרטור שמספק אספקה של אנרגיה לצורך תפעול מוצרי החשמל הביתיים. הללו יבחרו לשבות דווקא בדירות בהם ישנו חיבור לגנרטור. לעיתים, מורכב למצוא דירות אירוח בעלות חיבור לגנרטור, אולם באמצעות אתר המשכיר תוכלו למצוא בקלות את כל הדירות הרלוונטיות המכילות חיבור לגנרטור.

חַשְׁמַל

ערוב

שומרי תורה ומצוות ישבתו דווקא באזור בו קיים עירוב: שטח המוקף במחיצות המתיר לבצע בתוכו מלאכות הקשורות בהוצאה מרשות לרשות. חשוב לציין כי שומרי תורה ומצוות לא יסמכו על כל עירוב וכן עירוב שיש בו פרצות בשיעור מסוים – העירוב נפסל.

 

כיבוי נורה במקרר

ברוב המקרים כיום ישנה טכנולוגיה בה בפתיחת דלת המקרר נדלקת נורה. פעולה זו אסורה בשבת ולכן יש לבטל את הפעולה מערב שבת. בתור מארחים חשוב לבצע את הפעולה על מנת שהאורחים לא ישכחו ויעברו חלילה על אחת ממלאכות שבת.

 

לסיכום

דירות לשבת וחג לציבור החרדי דורשות התאמה מדויקת. באתר המשכיר תוכלו למצוא מגוון רחב של דירות ייעודית עבור שומרי תורה ומצוות ברמה הגבוהה ביותר. היכנוס יהום לאתר המשכיר ושריינו לכם שבת ברמה אחרת!

שבת וחגים

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו