האם טיול בארץ יכול להוות כפעילות גיבוש טובה לעובדים

מנהלים יקרים, כמה העובדים שלכם עייפים וחסרי מוטיבציה לאחרונה? ככה, בסולם מ – 1 עד 800?

אין זה מקרי, עברנו חורף קר במיוחד, עברנו איום סגר נוסף, שלא התממש למזלנו, לחלק מהעובדים התבטלו תוכניות בקשר לחופשה שהם כה ציפו לה וחלק השני מביניהם חטף קורונה, נאלץ להישאר בבית ולשמוח רק למראה "עידוד לבידוד" (בהחלט קליט העניין).

אנחנו חושבים שהגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים, לשפר את האווירה הכללית במשרד ולצ'פר מעט את העובדים. למה? כי יהיו לזה גם השלכות ישירות על טיב העבודה שלהם. מה חשבנו להציע? פעילויות גיבוש לעובדים, אבל לא סתם עוד ארוחת ערב במסעדה. פעילות מעשירה וכיפית היא הפתרון המדויק למצב הנוכחי.

 

 פעילות גיבוש שהיא פעילות של ממש

הזמנים בהם היה מספיק לקחת את העובדים לאכול במסעדה ולסיים בזה את העניין, נגמרו. אחרי תקופת הקורונה, כאשר הצוותים השתנו לחלוטין, עובדים מסוימים עזבו את מקום עבודתם ואחרים הגיעו, יש צורך ליצור חיבור חדש בין כלל העובדים ואת החיבור של העובדים למקום עבודתם. ערב במסעדה, ככל שיהיה מהנה, לא יספק לנו את הנדרש.

 

 למה יש צורך בפעילות?

פעילות גיבוש עוצבה במיוחד לשם יצירת אותו החיבור בין העובדים, בזמן שמוטלת עליהם משימה לבצע. אם שנייה נחזור לעניין ארוחת ערב במסעדה, נבין שלרוב העובדים יסתדרו בקבוצות קטנות, ה"חבורות" הרגילו שלהם גם במסגרת העבודה ולא תהיה מספיק אינטראקציה בין כולם. אנחנו מחפשים את הגיבוש, לכן יש צורך להוציא את העובדים ממסגרת החשיבה הרגילה שלהם, על מנת שיוכלו להיפתח לסביבה.

 

 במה עוד פעילות גיבוש יכולה לסייע?

בנוסף לעניין החוויה עצמה ויצירת האינטראקציה המבוקשת בין כלל העובדים, ניתן גם לראות נקודות שביום יום מתפספסות. מה הכוונה? תוכלו להתבונן על העובדים שלכם מהצד ולראות צדדים או נכון יותר להגיד כישורים, שלא תמיד באים לידי ביטוי במסגרת העבודה. דבר זה יכול לעזור לכם לייעל את תהליך העבודה, כאשר אתם יודעים מי האדם הנכון לבצע משימה כזו או אחרת.

 

 סוגי פעילויות גיבוש

ענף שלם קם, על מנת לעזור לכם, המנהלים ובעלי עסקים, להגיע לתוצאות הרצויות. סדנאות למיניהן – החל מסדנאות בישול בנוסח תוכניות ריאליטי, דרך פעילות אתגרית דוגמת חיפוש אחר המטמון כקבוצה וכלה בסדנאות צחוק, שנועדו לגרום לכלל העובדים לבצע משימות משונות, בשביל להפעיל את כל חושיהם.

 

 ולבסוף, גם יום כיף בטבע נחשב לפעילות גיבוש?

ללא צל של ספק. בעיקר עכשיו, במזג אוויר האביבי והמתחמם, מומלץ לשלב פעילות גיבוש עם שהות בטבע, בשביל לקבל פן חיובי נוסף בעניין. יום כיף בטבע הוא דבר שעוזר לרענן את שגרת היומיום של העובד וישאיר אצלו זכרון לטווח ארוך.  מדובר בשילוב שהוא מתכון מנצח.

ישראל

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו