המקסיקנים – מדריך לטיול לא רגיל

אם אתם מחפשים לנפוש לצד חופים מרהיבים, לרקוד לצלילי רומבה, לאכול טאקו עם טעם של עוד ולראות נופים עוצרי נשימה – מקסיקו היא המדינה בשבילכם!

טיול למקסיקו מתאים לכולם – משפחות, זוגות, צעירים ומבוגרים. במדינה הקסומה יש הרבה יותר מרק נופים וחופים, בטיול במקומות נבחרים במדינה תוכלו לראות תרבות עשירה, לחוות חוויות צלילה מהמיוחדות בעולם, לרקוד לצלילי מוסיקה חיה ולאכול מטעמים מקומיים מהמטבח המקסיקני העשיר.

רוב המטיילים הישראלים שנוסעים למקסיקו מבלים בעיקר בקינטנה רו (Quintana Roo) הממוקמת בדרום מזרח המדינה ובה אתרי תיירות פופולריים כמו: טולום, איסלה מוחרס, הולבוש, בקאלאר וקנקון. בהמשך נספר לכם על אזורים שונים ומיוחדים ומה יש בכל אחד מהמקומות ששווה להגיע אליהם, חוץ מהטיול המוכר במדינה הקסומה.

 

קינטנה רו (Quintana Roo) וה״ריביירה מאיה״ (Riviera Maya)

אחד מהמוקדים הקסומים של מקסיקו שנמצא בחצי האי יוקטן הוא אחד ממוקדי התיירות המרכזיים והתוססים. בעונה היבשה שמתרחשת בין ינואר למאי, האזור שטוף שמש ומלא חיים ואטרקציות שאסור לפספס! ״נחיתה רכה״ בקינטנה רו תהיה בעיר החוף קנקון, שם אפשר להינות ממלונות יוקרה במחירים סבירים ומשתיית קוקוס על שפת מי הים הטורקיז . מהעיר ניתן לתפוס סירות ולשוט לאיים השונים המפוזרים באזור כמו הולבוש ואיסלה מוחרס.

המדינה כולה מלאה בסנוטות שהן סוג של מעיינות טבעיים שנוצרו כתוצאה מבולענים שנפערו בסלעים. חלק מהסנוטות רדודות וקטנות וחלקן מגיעות לעומקים של עד כ- 100 מטרים ואורך של למעלה מ- 100 ק״מ. הסנוטות מרהיבות ביופיין ובצבע המים התכול המאפיין אותן. ניתן לשכשך במי הסנוטות ואם אתם חובבי צלילה, מרבית הסנוטות מהוות אתרי צלילת מערות פופולריים. אחת הערים סביבה יש סנוטות מרהיבות במיוחד היא טולום (Tulum).

 

טולום (Tulum)

בטולום תוכלו להגיע לסנוטות מיוחדות כמו הגרנד סנוטה (Grand Cenote) שהכניסה אליה עולה כ- 180 פזו לאדם והסנוטות עדן ואזול (Cenote Edén, Cenote Azul) הצמודות זו לזו שהכניסה אליהן עולה בין 100-200 פזו לאדם. חוץ מהסנוטות תוכלו לבלות בטולום במסיבות עד אור הבוקר, גם בשטחי העיר וגם באזור החוף במלונות ומועדוני יוקרה. החוף הציבורי בטולום הוא מהיפים בעולם וניתן לשכור אופנוע או אופניים בהוסטלים השונים ולרכב כ- 15 דקות נסיעה מהעיר אל החוף. אחד ממקומות הלינה המומלצים בטולום הוא ההוסטל “Day Tripper” שמציע מחירים נוחים ובר נפלא, אם אתם מחפשים מלונות מפנקים “Azulik Hotel” שנמצא על קו החוף ובו ארכיטקטורה מרהיבה, הוא המקום בשבילכם.

 

באקאלר (Bacalar)

אחד מהדברים שאסור לפספס באזור הוא ביקור בלגונה באקאלר (Bacalar), הלגונה נמצאת לצד העיר בקלאר והיא אגם מים מתוקים השני בגודלו במקסיקו. האגם מיוחד במינו בשל שבעת הצבעים השונים המרכיבים את הלגונה. לצד האגם הוסטלים רבים ולינת ערסלים במחירים זולים, המציעים אטרקציות כמו גלישת סאפ וקיאק בזריחה ובשקיעה. באקאלר היא לא עיר לשופינג והאגם הוא האירוע המרכזי באזור.

 

פלאיה דל כרמן (Playa del Carmen)

מקום מומלץ נוסף לטייל בו בריביירה מאיה היא פלאיה דל כרמן (Playa del Carmen), בה תוכלו להינות משופינג בשוק המרכזי, בילוי בחופים עם מי הטורקיז ולחובבי האקסטרים ישנם כמה עשרות מועדוני צלילה מפוזרים על רצועת החוף. בחילוף העונות מעונת הגשמים לעונה היבשה (סביב חודש דצמבר) אם יתמזל מזלכם תוכלו לצלול עם ״כרישי שור״ המגיעים לאזור בתקופה זו.

 

פוארטו אסקונדידו (Puerto Escondido) ״נמל חבוי״

עיירת חוף במדינת וואחקה שמושכת גולשים מכל העולם. חוץ מגלישה בעיירה אוכל נפלא ואווירה רגועה ושלווה, לחובבי מאכלי הים מומלץ להגיע למסעדת La Olita  שמציעה דגים ומאכלי ים טריים במחירים סבירים. לארוחת בוקר טובה וקפה באווירה מקסימה מומלץ להגיע למסעדת El Cafecito שמציעה גם אוכל נפלא לצמחונים. ביקור בשוק היא חוויה נהדרת והזדמנות להרגיש את התרבות המקומית המיוחדת. אמנם הבילוי הוא רגוע יחסית, העיירה היא מקום מושלם לאוהבי הגלישה והים, והיופי בה משגע.

 

מקסיקו סיטי (Ciudad de Mexico – CDMX)

עיר הבירה של מקסיקו וגם הגדולה והמאוכלסת ביותר מכולן. העיר מהווה מרכז מסחר, תרבות וחברה של מקסיקו והיא שונה בנופה ממירב הערים האחרות. העיר גדולה ומתקדמת במיוחד, בעלת רכבת תחתית (אליה אסור להגיע סביב השעה 17:00 אלא אם תרצו לבלות בנסיעה עם כל תושבי העיר), מקדשים עתיקים, פארקים גדולים ושלל מוזיאונים. ארמון האמנויות היפות הוא מרכז לאומנות ותרבות מהמפורסמים במקסיקו סיטי, הארמון מאופיין בארכיטקטורה מרהיבה מבפנים ומבחוץ וכולל מספר מוזיאונים וגלריות בתוכו. ביקור בשוק המרכזי היא חוויה קולינרית מקומית יוצאת דופן, השוק ענק ומלא במוצרים מגידולים מקומיים מכל רחבי מקסיקו. העיר תוססת ובה מועדוני ריקודים וברים , מקום לינה מומלץ הנמצא בקרב אזורי בילוי הוא מלון ה Selina שמציע לינה בחדרים משותפים ובחדרים פרטיים.

 

באחה קליפורניה (Baja California)

היא המדינה הצפונית והמערבית ביותר בכל מקסיקו, שמה נובע מהמשכה של קליפורניה בארצות הברית איתה היא גובלת. ברוב שטחיה של המדינה החוויה רגועה במיוחד, ניתן להסתובב בין בתי קפה בוטיק ובין הבתים הצבעוניים ולשבת על שפת הים. הספורט הימי ובמיוחד הקייט סרף (kite sur) מומלצים במיוחד בכל רחבי חצי האי. בלה פאס (La Paz) תוכלו לשוט לצד לוויתנים וליהנות מהנוף המדברי שמתחבר עם הים הטורקיז. אם תרצו לגלוש מומלץ במיוחד להגיע לעיירה הקטנה טודוס סנטוס (Todos Santos) המושכת אליה גולשים מכל העולם. אם תרצו לחגוג ולאכול טוב שווה להגיע לקאבו סן לוקס הדרומית ולטיחואנה בצפון (Tijuana; Cabo San Lucas).

מקסיקו היא הרבה מעבר לנופש על שפת הים עם קוקוס, היא מלאה נופים, תרבות, מוסיקה, טעמים ואווירה שמרגישה כמו קיץ תמידי. האנשים החמים והשפה הספרדית, שמדוברת בעוד המון מדינות שהן לא ספרד, עוטפים אותך באהבה ומשאירים טעם של עוד בכל מדינה ומדינה.

 

חוף ים

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו