כל הדרכים להגיע לחצי האי הקרוב אלינו

כדי להגיע לסיני יש בידיכם שתי אופציות – הראשונה היא חציה ברגל או ברכב דרך מעבר טאבה והשנייה, הפחות פופולרית, היא בטיסה לשארם א-שייח'.

הנסיעה בין גבול טאבה לשארם א-שייח' אורכת כשלוש שעות וחצי, כך שאם כוונתכם להגיע למקומות כמו טאבה, ביר סוויר, ראס א שטן ונואיבה בהחלט עדיף לכם לרדת דרך גבול טאבה היבשתי. אם אתם מתכננים להגיד לדהב, הלגונה הכחולה וראס אבו גלום, שארם א שייח וראס מוחמד תצטרכו לשקול בעצמם אם אתם מעדיפים להגיע אווירית (מה שעלול הרבה פעמים להיות יקר יותר) או יבשתית (מה שעלול לקחת זמן רב).

 

מהיבשה או מהאוויר?

רוב הישראלים היורדים לסיני מעדיפים לעבור בגבול טאבה היבשתי, וכך יש בפניהם את האופציה של לעבור עם הרכב שלהם לסיני ונותן להם את האפשרות לטייל ולעבור למקומות שונים בסיני בקלות יתרה. בנוסף, נדמה לעיתים כי טיסה מקצרת את כל הליך מעבר הגבול, אך יש לזכור שבשביל טיסה צריך להגיע כ-3 שעות לפני מועד הטיסה לנמל התעופה, וגם הליך הירידה מהמטוס ומעבר הגבולות יכול להיות ארוך ומייגע לעיתים כיוון ששארם א-שייח' הוא נמל תעופה בינלאומי ועלולות להגיע מספר טיסות בו זמנית, ובמידה ואתם ממשיכים משם לדהב או ראס אבו גלום עדיין תצטרכו לנסוע כשעה וחצי.

 

ברכב או ברגל?

גבול טאבה פתוח 24 שעות כל השנה למעט יום כיפור וחג הקורבן המוסלמי. מי שרוצה לעבור בגבול עם רכב צריך לסדר ביטוח מקיף אם רוצים מראש בארץ, אך את הביטוח חובה ניתן לעשות בגבול. מעבר עם רכב בגבול טאבה לוקח כשעה וחצי של פרוצדורות רבות, לכן אם אתם מעוניינים לעבור עם רכב מומלץ לבוא מוקדם בבוקר שלא להיתקע בתור שיאריך לכם עוד את זמן השהות בגבול.

מי שבוחר לעבור את גבול טאבה ברגל יצטרך לשלם בצד הישראלי, לעבור בידוק ביטחוני ובידוק דרכונים בצד הישראלי, מעבר בדיוטי פרי, בידוק ביטחוני ובידוק דרכונים בצד המצרי הכולל גם את קבלת הויזה לשבועיים לסיני. המעבר ברגל יכול לקחת כ-20 דקות, אך גם יכול לקחת שעות אם יורדים לסיני בעת שכל ישראל יורדת לסיני כמו בחגי תשרי, פסח וסוכות. אם אתם יורדים לסיני בזמנים אלו נסו להגיע מוקדם מאוד בבוקר או מאוחר בלילה לגבול על מנת לא להיתקע בתורות של שעות.

 

מה עוד חשוב לדעת?

תוכלו להחליף כסף בצד הישראלי ובצד המצרי של מעבר הגבול.

מי שממשיך למלונות הצמודים לגבול טאבה בין אם הוא ממשיך ברכב או ברגל לא יצטרך לשלם את דמי המעבר לסיני. אם תרצו להמשיך למלונות הדרומיים יותר בטאבה או כל מקום אחר בסיני תצטרכו לשלם אגרת מעבר לסיני, אם אתם עושים זאת עם רכב תצטרכו לשלם אגרת מעבר אדם ולרכב.

כאשר חוזרים דרך גבול טאבה לישראל אין צורך בתשלום אשרות נוספות באף צד והמעבר חזור נעשה כמעט באותה מתכונת של המעבר הלוך רק בסדר הפוך.

 

חדר מעוצב

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו