הטסת כלב לישראל – כל מה שאתם צריכים לדעת

מעוניינים להטיס כלב לישראל? קודם כל נאחל דרך צלחה! אך לפני שיוצאים לדרך, חשוב להבין שמדובר בתהליך מורכב יחסית, הדורש תכנון ולוגיסטיקה מקדימים! הטסת חיות מחמד לכל מקום בעולם, כרוכה בתמרון בין תקנות וחוקים שונים, שחלקם קבועים, וחלקם יכולים להשתנות בהתאם לחברות התעופה ואפילו בהתאם לתנאי מזג האוויר בתקופה. בעוד חלק מהאנשים בוחרים לאתגר את עצמם בשיטת "עשה זאת בעצמך", אחרים יעדיפו לחסוך את כאב הראש – ולהיעזר בחברה מקצועית שזהו עיסוקה. מה צריך לדעת כשאנו מטיסים כלב לישראל? במאמר הבא.


מי צריך להטיס כלב לישראל?

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, ואת זה, יודע כל מי שמגדל אחד! מסיבות כאלו ואחרות, ייתכן שנרצה להטיס כלב לישראל, והדבר כרוך בחוקים ותקנות מסוימות שאותן עלינו להכיר. מדוע שנרצה להטיס כלב לישראל? ובכן, ייתכן שפגשנו כלב בעת הטיול בחו"ל, והחלטנו שאותו אנו מעוניינים לאמץ… וייתכן ומדובר בכלב שהגיע איתנו מהארץ לצורך מגורים בחו"ל, וכעת אנו מעוניינים לשוב ארצה עמו. כך או כך – הטסת כלב לישראל היא נושא מורכב, ועל כך אין עוררין.

 

מהיכן ניתן להעביר כלב ארצה?

כשאנו מעוניינים להביא כלב ארצה ממדינה זרה, ישנן הגבלות מסוימות על דרכי ההגעה, ועל בעלי הכלב מוטלת האחריות להודיע מראש על כך. באם הכלב מגיע בדרך אווירית – כניסתו ארצה תותר רק בנמל התעופה בן גוריון, ובאם הוא מגיע באונייה – הכניסה ארצה תתאפשר דרך נמל אילת, אשדוד או חיפה.

 

אישורים ווטרינריים

הגוף הבלעדי שתפקידו לחוקק ולאשר מעבר של בעלי חיים ארצה, הוא משרד החקלאות. יש להנפיק לכלב תעודת בריאות דרך הווטרינר, ואותה יש לאשר באופן רשמי באחת מלשכות השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות. מה אומרת תעודת הבריאות? ובכן, שהכלב בריא ואינו חולה במחלות זיהומיות, וכמו כן – התעודה מהווה אסמכתא לביצוע כל הפעולות הנדרשות בהתאם לתנאי היבוא בישראל.

 

דרישות נוספות

קיימות מספר דרישות בעת שנרצה להביא כלב ארצה. גיל הכלב המינימלי צריך להיות 4 חודשים, אך יש לכך הסתייגות – ולעתים מתאפשר לייבא גם כלבים בני 3 חודשים ממדינות ספציפיות. מעבר לכך, על הכלב להיות מחוסן לכלבת, ולקבל שבב בינלאומי העומד בדרישות של מדינת ישראל. בשלב הכמעט סופי בתהליך – הכלב צריך לבצע בדיקת דם, וזו צריכה להיעשות חודש לאחר החיסון לכלבת. חשוב לבצע את בדיקת הדם חודש אחרי החיסון ולא לפני! וכמו כן – חובה לבצע אותה במעבדה מאושרת. אי ציות לתנאים האלו עלול למנוע את הבאת הכלב ארצה, מטעם השירותים הווטרינריים בארץ.

הטסת כלב לישראל, היא תהליך מורכב יחסית – הכרוך במספר תקנות וחוקים, שעשויים להשתנות בהתאם למדינת המקור, גיל הכלב, ותנאים נוספים. מומלץ לבחון היטב את התקנות, ולבצע את כל הבירורים הנדרשים – על מנת למנוע אי נעימויות.

איש מרים כלב

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

קרון רק
תכנון נסיעה ברכבות ביפן

מאחר שמדינת יפן גדושה ועמוסה בכל טוב, אטרקציות, נופים ומסעדות, מוקדים תיירותיים ועוד, אתם צריכים לטייל תוך שאתם מייעלים את הזמנים. וביפן, כמו ביפן, אין

למאמר »
מבנה
איך לבחור קרוואן למכירה?

חולמים על קרוואן בשבילכם ובשביל כל המשפחה? במאמר הבא נציג בפניכם את המדריך המלא לרכישת קרוואן. רכישה של קרוואן – הדרך הקלה לקמפינג המושלם אם

למאמר »