וואדי רם – פיסת גן עדן של ירדן

ירדן הופכת בשנים האחרונות ליעד מבוקש בקרב הישראלים, ויש לכך סיבות רבות – חוויה מיוחדת לצד מחירים מאוד נוחים. וכשחושבים על חופש בירדן, אי אפשר שלא לכלול את ואדי רם כחלק מתוכנית הטיול.

 

קצת היסטוריה

ההיסטוריה של ואדי רם מתחילה במאה ה-4 לפנה"ס, כאשר שבטים צפון ערביים הגיעו אל אזור. בהמשך הגיעו בשבטים הנבטיים, הקימו במקום תחנת מסחר. בחלוף השנים הפכה תחנת מסחר זו למקדש, ועדיין אפשר לראות ולהתפעל מהשרידים שלו. עם התפשטות האסלאם בעולם האוכלוסייה המקומית התאסלמה, וכיום הם מגדירים את עצמם כשבטים בדואיים. האזור נכבש והפך לחלק מהאימפריה העות'מנית. במאה ה-20, שנים אחרי מלחמת העולם הראשונה, ירדן קיבלה עצמאות מתוקף המנדט הבריטי.

וודי רם עצמו היה מוזנח עד שנות ה-80 של המאה הקודמת, עד שהממשל הירדני הבין את הפוטנציאל התיירותי של המקום. כיום ואדי רם מהווה אתר תיירתי השני בחשיבותו בירדן כולה (אחרי פטרה), ומאות אלפי תיירים מכל רחבי העולם פוקדים אותו כל שנה.

 

נופים מרהיבים בוואדי רם

ואדי רם נמצא במרחק של כ-50 ק"מ בכיוון הצפון-מזרחי מאילת ומעקבה, בחלק הדרומי של ממלכת ירדן. אורכו הוא כ-12 ק"מ, ורוחבו 1.5 ק"מ. הירדנים מגדירים את האזור כשמורת טבע עם נופים עוצרי נשימה על וואדיות, דיונות חול, רכסי הרים וקניונים. בצד המערבי יש את הר רם, שגובהו מתנוסס לכ-1700 מטר. בתוך המקום שוכן כפר בדואי בשם רם. מצד אחד מדובר בכפר מוזנח ומלוכלך יחסית, אך תרבות הכנסת האורחים המקומית בהחלט מפצה על כך.

 

מסלול סלעים בואדי רם
שרידי המקדש, וודי ראם

 

מסלולים מומלצים

חשוב לקחת בחשבון שוואדי רם הוא שטח מדברי סלעי, לכן חשוב מאוד להצטייד בנעליים נוחות, מים ומצלמה טובה לתיעוד הנופים הקסומים שתראו. אנחנו ממליצים לא להחמיץ את הבאים:

מעיין לורנס

נמצא במרחק הליכה של כ-45 דקות מכפר רם, וכדאי ביותר לעשות את המסלול. תגלו לנגד עיניכם אואזיס אמיתי, עם מעיין של מים מתוקים, צמחיה עשירה ואזור מוצל שכיף לנוח בו. בשביל שהחוויה תהיה הכי מפנקת שאפשר, המדריך יכין לכם תה צמחים טעים ומרענן.

קניון ראקאבת

מסלול באורך כ-3 קילומטר, ונמשך בערך 3 שעות. מדובר במסלול של קניונים צרים, רכסים ודיונות. מומלץ במיוחד לאוהבי אקסטרים ונופים מהממים, פחות מומלץ למי שיש לו פחד גבהים או מתקשה באתגרים פיזיים.

 

לינה

ללא ספק מומלץ להתארח באחד מאתרי הקמפינג האקסקלוסיביים שבאזור, וליהנות משלווה מדברית, אוויר נקי, אוכל ובכלל ואירוח בדואי אותנטי. מי שפחות מתאים לו יוכל למצוא מגוון מלונות לא רחוק ולקבל את כל הפינוקים הנלווים.

 

טיפים חשובים למטיילים בוואדי רם

  • חשוב לעשות טיול מאורגן ומסודר עם מדריך, ולא לטייל לבד.
  • אמנם בירדן מקבלים שלל סוגי מטבעות, לרבות דינרים, שקלים, דולרים וכו'. יחד עם זאת מומלץ להמיר מטבע לדינרים בכניסה לגבול, וכך לחסוך.
  • תרגישו חופשי להתמקח על מחירים של מזכרות או כל דבר אחר שתרצו לקנות. זה עובד.
  • פשוט כבדו את האוכלוסייה המקומית. זכרו – אנחנו רק אורחים בבית שלהם.
תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו

קרון רק
תכנון נסיעה ברכבות ביפן

מאחר שמדינת יפן גדושה ועמוסה בכל טוב, אטרקציות, נופים ומסעדות, מוקדים תיירותיים ועוד, אתם צריכים לטייל תוך שאתם מייעלים את הזמנים. וביפן, כמו ביפן, אין

למאמר »
מבנה
איך לבחור קרוואן למכירה?

חולמים על קרוואן בשבילכם ובשביל כל המשפחה? במאמר הבא נציג בפניכם את המדריך המלא לרכישת קרוואן. רכישה של קרוואן – הדרך הקלה לקמפינג המושלם אם

למאמר »