ורונה

אם עד עכשיו בכל פעם כשנסעתם לאיטליה יצא לכם לבקר בערים גדולות ומרכזיות כמו רומא, מילאנו או אולי פירנצה, אין ספק שהגיע הזמן לנסוע גם לורונה. מדובר על אחת מהערים היותר רומנטיות ויפות שיש לארץ המגף להציע למבקרים בה, אז למה לחשוב פעמיים? ורונה, כפי שאולי ידעתם, הינה עיר בצפון איטליה השוכנת במחזור ונטו והיא ידועה, בעיקר, בשל היותה המקום שבו מתרחש המחזה המפורסם של שייקספיר: רומיאו ויוליה. האוכלוסייה בה מונה כ260 אלף איש והעיר מלאה בתיירים שמגיעים מכל העולם לראות ולהכיר אותה מקרוב. כמו הרבה ערים איטלקיות אחרות, גם כאן תוכלו למצוא שילוב נהדר בין אדריכלות מעוצבת ומעניינת מתקופות היסטוריות שונות, אוכל מצוין וגם, כמובן, אנשים אדיבים. 

 

ורונה היא יעדר נהדר לכל מי שרוצה להכיר את צפון איטליה, בין היתר, כי קל מאוד להגיע אליה. לכן זה לא באמת משנה אם אתם רוצים רק לבלות כמה ימים בטיול הקרוב שלכם בורונה עצמה או שאתם רוצים לשלב בטיול ביקור בערים נוספות. מה שבטוח זה שתוכלו לעשות זאת בקלות, כי כפי שבוודאי יצא לכם להבין כבר מהטיולים הקודמים שלכם באיטליה, יש כאן מערך רכבות נפלא. זה אומר שתוכלו לנוע בקלות ובחופשיות ממקום למקום, אז למה לחשוב פעמיים? ורונה כוללת, בין היתר, את הנהר המקסים העונה לשם אדיג'ה (Adige), עובדה שמוסיפה לעיר הוד והדר. 

 

מלונות בורונה 

 

בין אם אתם חושבים להעביר בורונה לילה אחד בלבד ובין אם אתם רוצים לישון כאן מספר לילות, טבעי שחלק ממה שיטריד אתכם זו השאלה איפה ישנים. ורונה, כמו כל הערים האחרות באיטליה, מציעה מגוון רחב של אפשרויות בטווחי מחירים מגוונים. משמעות הדברים היא שאם תרצו ללון במלון מפואר הכולל רמת אירוח של חמישה כוכבים, תוכלו למצוא כאן מספר אפשרויות, אך זו לא האופציה היחידה. בורונה אתם יכולים גם לישון במחירים הרבה יותר נמוכים, כי יש כאן גם מלונות קטנים ואפילו אכסניות. מומלץ מאוד לקחת מלון שנמצא במרכז העיר העתיקה שכן בצורה כזאת תוכלו להיות בטוחים שאתם לא מבזבזים זמן יקר על נסיעות. אם אתם מתכוונים להגיע לורונה, אפילו ללילה אחד בלבד, בעונה התיירותית ביותר, כלומר בעונת הקיץ, לא מומלץ לדחות את הזמנת החדרים במלון לרגע האחרון. יש עונות שבהן העיר כה עמוסה בתיירים, עד כי אתם עלולים להסתכן בכך שלא יישאר לכם מקום במלון שבו רציתם ללון. לכן רצוי להזמין מקומות מראש, כי לרוב הזמנה מרוב גם תהיה מעט יותר זולה. 

 

מסעדות בורונה 

 

ורונה ידועה בתור מקום שהאוכל בו נהדר, ממש כפי שקורה בכל הערים האחרות באיטליה. אומנם זה נכון שבכל מחוז באיטליה לא רק תשמעו איטלקית שמתנגנת קצת אחרת, אלא גם תוכלו למצוא מנות שונות, אך מצד שני, יש כמה דברים שחוזרים על עצמם בכל עיר איטלקית. זה אומר שאם עד היום לא אכלתם פיצה טובה או פסטה מקומית נהדרת, ורונה זה יעד קולינרי מוצלח. אתם תראו שיש כאן, מצד אחד, מסעות מאוד יקרות המציעות אירוח מפואר, אך מצד שני, יש גם מסעדות הרבה יותר זולות ואפילו עממיות. בנוסף, אם חשקה נפשכם בפיקניק קטן או שאתם רוצים לאכול סנדוויץ' טעים, כדאי לדעת שבורונה יש מעדניות נפלאות. שווה להתגבר על המבוכה הכלולה בניסיון לתקשר עם האיטלקים המקומיים, להיכנס למעדנייה כזו ולקנות כל גבינה, נקניק וירקות שתרצו. אתם תראו שזו תהיה חוויה מוצלחת מאוד גם מבחינה קולינרית וגם מבחינה תרבותית, כי אומנם האיטלקים לא מדברים טוב אנגלית, אך הם ייצאו מגדרם כדי להבין אתכם. 

אטרקציות בורונה 

כפי שקורה כמעט בכל הערים האיטלקיות הנפלאות, המתויירות והידועות, גם בורונה אתם יכולים לספוג תרבות במובנים שונים. יש כאן לא מעט אטרקציות שחשוב להכיר ולהקדיש להן זמן, כאשר הראשונה שבהן היא הארנה של ורונה. מדובר על אמפיתיאטרון שהבניה שלו הסתיה אי שם בשנת 50 לספירה ולמעשה הוא השלישי בגודלו בעולם. כאשר תגיעו למקום תוכלו להתרשם מהיופי שלו, מהעיצוב וגם מהעובדה שהו נמצא בלב ליבה של העיר. האטרקציה הנוספת שלא תוכלו לוותר עליה אם אתם מגיעים בפעם הראשונה בחיים לורונה, היא כמובן הבית של יוליה מהמחזה הידועה של שייקספיר רומיאו ויוליה. תוכלו לראות כאן לא רק את המרפסת המפורסמת של יוליה אלא גם את פסלה שעומד בחצר הבית, אך כדאי שתיקחו בחשבון שכאן תפגשו את כל התיירים שנמצאים בעיר. זו הנקודה שאליה כל תייר מגיע בשלב כזה או אחר של הטיול שלו בעיר ולכן רצוי להגיע מוכנים לחוויה הכוללת פלשים ומאות אנשים. 

 

השכרת רכב בורונה 

אם כל מה שאתם מתכוונים לעשות בטיול הקרוב שלכם באיטליה זה להגיע לורונה, לבלות בעיר כמה ימים ולחזור לארץ, אין כל טעם לשכור רכב. מצד שני, ולמרות שורונה זו עיר נפלאה, רוב הישראלים שמגיעים לכאן כן משלבים טיולים שונים באזור. סמוך לורונה ניתן לראות הרבה מאוד מקומות מעניינים, כולל את האגמים הצפוניים של המדינה וערים שונות כמו טורינו, מילאנו, ונציה ועוד. לכן אנחנו ממליצים לכם להחליט מראש מה, פחות או יותר, תרצו לעשות באיטליה הפעם. במידה ואתם כן מעוניינים לנסוע בין ערים שונות ובין אגמים או נקודות טבע מעניינות אחרות, בהחלט כדאי לשכור רכב. מחירי השכרת הרכב נוחים באיטליה כמעט בכל החברות ואנחונו מאוד ממליצים לכם לעשות את הביקור הכי מקיף שאפשר. הדבר האחרון שתרצו זה למצוא את עצמכם במצב שבו אין לכם ביטוח שיכסה תאונה, פנצ'ר, שירותי גרירה וכדומה. שימו לב שכל חברת השכרת רכב גם מציעה לכם לשלב תוספות שונות ברכב, בין אם זו מערכת ניווט מובנית, כיסא לתינוק או כל דבר אחר שיכול לעניין אתכם.

 

טיסות לורונה 

מישראל יש, בעונות מסוימות, טיסות ישירות לורונה, אם כי זו בפירוש לא הדרך הכי מקובלת להגיע לעיר. למעשה, אנחנו רואים שרוב הישראלים טסים למילאנו ומשם מגיעים לורונה בכמה אופציות שונות: 

  • השכרת רכב ונהיגה עצמאית לעיר 
  • טיסת המשך ממילאנו לורונה 
  • רכבת משדה התעופה של מילאנו למרכז העיר ורונה 
  • אוטובוסים שונים 

אין תשובה אחת נכונה לשאלה כיצד כדאי יהיה להגיע לורונה מערים כמו מילאנו או טורינו, שכן כפי שראינו, האפשרויות מגוונות. יש כמובן הבדלים במחירים בין האופציות השונות אך יש גם הבדל בזמנים. למרות שהרבה מאוד ישראלים רגילים, ואוהבים, לנהוג, חשוב לזכור שבאיטליה לא פעם המרחקים גדולים לעומת המרחקים שאליהם אנחנו רגילים בארץ. לכן נהיגה עצמאית עלולה להיות מעייפת וגם להימשך זמן רב מידי, כך ששווה לבדוק את האופציה של הגעה לורונה ברכבת. 

 

מתי הזמן הכי טוב לנסוע לורונה? 

החל משנת 1967 מתקיים בעיר בכל שנה פסטיטבל יין העונה לשם Vinitaly. לכן, אם אתם שייכים לאותם האנשים שמבחינתם יין זה דרך חיים, בהחלט שווה לתזמן את הביקור שלכם בורונה גם המועד הפסטיבל. כפי שניתן לראות במקומות אירופאים אחרים, גם בורונה קר מאוד בחורף ולכן לא בטוח שזו עונת התיירות המתאימה לכם, אי כי יש לציין שבעונה זו המחירים נמוכים יותר ובדרך כלל העיר גם יותר פנויה מכל התיירים שממלאים אותה בעונות השנה האחרות. אם אתם אוהבים את הפריחה ורוצים לראות איך העיר מתחדשת וחוזרת לעצמה אחרי תרדמת החורף, אין ספק שהאביב הוא החודש הנכון עבורכם. כדאי לדעת שמבחינת הרכב הטיול שלכם, ורונה זה יעד שיתאים לכל הרכב. זה אומר שבין אם אתם רוצים לנסוע רק שניכם כדי לחגוג את יום הנישואין שלכם ובין אם אתם רוצים לבלות עם כל המשפחה – אין ספק שממקום כמו ורונה תחזרו תמיד עם טעם של עוד. זה לא במקרה שתיירים מכל העולם מגיעים לכאן, אז למה שלא תזמינו לעצמכם כרטיסי טיסה כבר עכשיו? 

לסיכום, אי אפשר להתווכח על כך שאיטליה מלאה באינספור ערים יפות, מעניינות וכאלה שכדאי לטייל בהן. עם זאת, לא בכל המקומות תוכלו ליהנות מכל מה שמחכה לכם בורונה. ורונה מציעה, מעבר לכל התרבות שניתן לצרוך בה, גם אוכל טוב ואפילו אפשרות למסע קניות מוצלח. במידה ואתם מגיעים כדי לקנות בגדים איטלקיים נפלאים, קחו בחשבון שיש הנחות נפלאות שלרוב מתחילות אחרי החגים הקתוליים (כלומר החל מה 8 לינואר בערך) ובקיץ יש הנחות טובות בסביבות חודש יולי. שווה לבקר בורונה וליהנות מה שיש לה להציע לכם, כי אין עוד ערים רומנטיות ויפות כמו העיר הקסומה והצפונית הזו. 

תוכן עניינים

רוצים לקבל עזרה בתכנון הטיול הבא שלכם?

השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר

אהבתם? שתפו עם החברים!

כתבות נוספות

שאולי תאהבו